חייבת לשמור על הבית: למכבי תל אביב אסור למעוד מול ולנסיה

אלופת ישראל תארח את הספרדים, שינסו לכפות עליה משחק איטי בעזרת לחץ על מובילי הכדור. הצהובים, שרוצים לרשום ניצחון שני ברציפות, מקווים לנטרל את המוקש בעזרת שחקני הפנים • כדור מהצד

ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב | צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי, ספי מגריזו

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את ולנסיה למשחק פשוט על הנייר. הצהובים מקווים להמשיך את המומנטום מהניצחון על הכוכב האדום בלגרד בשבוע שעבר, והספרדים מייחלים להפתיע ולרשום ניצחון ראשון העונה ביורוליג.

ולנסיה, שזכתה אשתקד ביורוקאפ, עוברת תהליך דומה לזה שעבר כוכבה של מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין כשהגיע אליה לאחר שזכה בטורניר השני בחשיבותו באירופה – הבנה שהיורוליג זו ליגה אחרת לגמרי. איכותית בהרבה, וקשוחה הרבה יותר. ליגה שבה הניצחונות אינם באים בקלות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנער שהיה מעורב בתכנון הרצח בדומא הורשע בחברות בארגון טרור

בנגלדש: עונש מוות ל-16 אנשים שהציתו מתלוננת על הטרדה מינית

איומים על חיי האם שנאבקה מול הרב שהבטיח לרפא את בתה

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: רויטרס

כדי להפתיע ולנצח, יצטרך ג'אומה פונסרנאו, מאמנה של ולנסיה, לבצע התאמות רבות ולכפות על עמיתו יאניס ספרופולוס סגנון משחק איטי. כפי הנראה עד כה לספרדים פשוט אין את הכלים כדי לקלוע נקודות רבות במשחק, והסיכויים הטובים ביותר שלהם לנצח, באים מהחלק ההגנתי.

גם השנה אלופת ישראל היא אחת הקבוצות החלשות ביורוליג בכל הנוגע לקליעות מהשלוש, אבל עד כה נראה שהספרדים, שמגמגמים גם בליגה המקומית, מצליחים "להתעלות" על הצהובים ולהסריח את הפרקט עם 26% בלבד מעבר לקשת. לוולנסיה אין מספיק סקוררים כדי לשטוף את המגרש, בייחוד במגרש קשה כמו היכל מנורה, והם יצטרכו לספק את הסחורה קודם כול בעזרת הגנה לוחצת.

מכבי ביצעה הקיץ כמה רכישות טובות, אך כבר עכשיו ברור שגם השנה היא תחסר מוביל כדור איכותי, וזו בדיוק העמדה שבה צריכה ולנסיה להתמקד, כדי להפריע לשט, המשחק של היריבה. מנגד, ספרופולוס ינסה להפעיל כמה שיותר את שחקני הפנים שלו, בלאק, האנטר ואייסי ולהכריע את המשחק בצבע.

יובל זוסמן
יובל זוסמן | צילום: מכבי ת''א האתר הרשמי

אלופת ישראל אומנם חזקה יותר על הנייר, ותשחק מול קהל ביתי, אך תוצאותיה עד כה הוכיחו שאסור לה לזלזל באף יריבה. רק בשבוע שעבר, הצהובים כמעט שמטו יתרון גדול ברבע האחרון, והפעם הם יצטרכו להיות מפוקסים יותר לאורך כל שלבי המשחק. ולנסיה כאמור לא ניצחה עדיין העונה, אך בהתחשב בלוח המשחקים שלה, מדובר בהפסדים בהחלט מתקבלים על דעת. כדי להגיע להצלבה, לצהובים אסור להפסיד משחקים מול הקבוצות הקטנות, והתמודדות כזו היא מוקש בדיוק מהסוג הזה.

עם זאת, בהחלט מדובר על משחק שבו מכבי חייבת לספק ניצחון משכנע. כמו כן, מדובר גם בהזדמנות טובה עבור ספרופולוס להעניק דקות לשחקנים שלא קיבלו הרבה צ'אנס עד כה – דני אבדיה, ג'ון דיברתולומיאו וג'ייק כהן. עם קצת מזל, ייתכן שגם טיילר דורסי יתחיל לחמם מנועים ולהוכיח את עצמו.