נאבקים על חיי הילוד מהתאונה הקטלנית: "סיכוייו לשרוד - קטנים"

בביה"ח בתל השומר מאושפז התינוק שיולד בניתוח קיסרי, לאחר שאמו אירנה נהרגה בתאונה בכביש 6: "הפגיעה הנוירולוגית קשה מאוד". בביה"ס של ענת בת ה-12 התקשו לעכל את הבשורה: "ילדה שכולה לב"

זמן צפייה: 02:05

התאונה הקטלנית בכביש 6: בבית החולים שיבא שבתל השומר נאבקים הבוקר (ראשון) על חייו של הילוד, שאמו אירנה דובינסקי, נהרגה בתאונת הדרכים הקשה אתמול סמוך למחלף בן שמן. בתאונה נהרגה גם בתה ענת רוזנברג בת ה-12. אב המשפחה, המתגוררת בקרית ים, נפצע באורח קל, ילדה נוספת בת 7 נפצעה, ומצבה הוגדר הבוקר יציב.

"הרופאים נלחמים על חייו של הילוד, הסיכויים להישרדות לא גבוהים", אמר הבוקר ד"ר יובל לוי, סגן מנהל בית החולים שיבא, "הסיכוי הוא קטן מאוד, אך בכל זאת נלחמים על חייו. הטיפול לפג מאוד מורכב. המקרים האלה הפגיעה הנוירולוגית קשה מאוד".

"ענת הייתה ילדה מקסימה שכולה חיוך ולב", סיפרה שירי בנימין, יועצת בי"ס בו למדה ענת, "היא היתה נכנסת לבי"ס ומאירה את הסביבה, חברותית השתתפה בחוגים היתה רקדנית ,ילדה פשוט מקסימה נעימה עדינה שקטה כל כולה היה נתינה ושמחה. המורים מאוד מאוד אהבו אותה".

Whatsapp Image 2019 10 19 At 2
''ילדה שכולה לב''. ענת רוזנברג ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

"אתמול קיבלנו את הבשורה המרה על התאונה הטרגית שלקחה מאיתנו את אירנה וענת", אמר ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, "מאחלים למשפחה רפואה שלמה ושלא ידעו עוד צער. התאונות האלו זו המלחמה הכי קשה שלנו".

חקירת נסיבות התאונה, בה רכב מסחרי התנגש ברכב פרטי שסטה מנתיבו, נמשכות. על פי הממצאים עד כה, בשעות אחר הצהריים, אירנה בת ה-33 שהייתה בחודשי היריון מתקדמים, בתה ענת וקרובת משפחה נוספת, נסעו ברכבן על כביש 6. לפי עדויות ראייה, מסיבה שאינה ברורה לפי שעה, איבדה הנהגת את השליטה על הרכב, והוא סטה מנתיבו – והתנגש במעקה הבטיחות שבצידי הדרך.

רכב ההסעות שנסע מאחוריהן לא הספיק לבלום והתנגש ברכב המשפחתי בעוצמה רבה. האם ובתה נפגעו אנושות, קרובת המשפחה נפצעה קשה וכל יושבי רכב ההסעות – גם הם בני אותה משפחה, נפצעו קל. תוך זמן קצר מפינוי הפצועות לבתי החולים בילינסון ותל השומר, ובתום מאמצי החייאה – נקבע מותן של האם והבת.

אגף החינוך של עיריית קריית ים, בתיאום עם משרד החינוך, פתח היום את חטיבת הביניים שבה למדה ענת, והפעיל צוותים של פסיכולוגים אשר יפגשו עם חבריה. במקביל נערכים באגף הרווחה כדי לסייע למשפחה בסידורי ההלוויות.