מחר: מפגני מחאה בתל אביב ובניו יורק לשחרור נעמה יששכר

חבריה ומשפחתה של הצעירה הכלואה ברוסיה עולים שלב במאבקם להחזרתה לארץ – ויקראו לרשויות במוסקבה לחזור בהן מהעונש הכבד שהוטל עליה. "זה הדלק שנותן למשפחה כוח"

זמן צפייה: 01:53

ישראלית בכלא הרוסי: מפגני מחאה לשחרור נעמה יששכר יתקיימו מחר (שבת) בתל אביב ובניו יורק במקביל. חבריה ומשפחתה של הצעירה, שהורשעה באחזקה ובסחר בסמים ונכלאה לשבע שנות מאסר וחצי, יקראו לרשויות ברוסיה לחזור בהן מהעונש הכבד והתקדימי שהוטל עליה.

ליעד גולדברג, אחותה של נעמה, שמובילה את ההפגנות אמרה: "אני ונעמה גדלנו בניו ג'רזי, וההפגנה בניו יורק תהיה מול הקונסוליה הרוסית, ובתל אביב זה יהיה בכיכר הבימה. אנחנו מצפים ל-600 איש בתל אביב ולפחות למאה איש בניו יורק, אז אנחנו מקווים לעשות מספיק רעש כדי לשחרר אותה".

"אנחנו לא יודעים כמה זמן זה יימשך, אנחנו רוצים לעשות את זה כמה שיותר מהר", אמר גל כהן, בן דודה של נעמה. "זה הדלק שנותן למשפחה וגם ליפה ולנעמה כוח, וזה חשוב לתת לה כוח ותקווה".

עוד בחדשות 13:

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

רה"מ העביר בקשה רשמית לפוטין – להעניק חנינה לנעמה יששכר

הקרמלין: "פוטין יעודכן בבקשת נתניהו לחנינת נעמה יששכר"

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום נפגשו בני משפחת יששכר ועורך הדין המלווה אותם עם שר המשפטים, אמיר אוחנה, בניסיון לעכב את הסגרת ההאקר אלכסיי בורקוב לארצות הברית. השר אוחנה ישקול את דברי המשפחה, והודיע כי צפוי לקבל החלטה בנוגע להסגרת ההאקר בימים הקרובים. זאת על אף שלאחר פסיקת בית המשפט העליון שאישרה את ההסגרה לפני כמה שבועות, הובהר לרוסים כי לא ניתן באופן חוקי לשחרר את ההאקר.

"נדמה לנו שמדינת ישראל עושה מאמצים ניכרים כדי לגרום להחזרתה של נעמה, אבל אנחנו חושבים שיש עוד דברים שצריך לעשות", אמר עורך הדין בועז בן צור בתום הפגישה. "הבקשה שלנו הייתה צנועה לדעתנו - ביקשנו לדעת היכן הדברים עומדים, להבין איזה מאמצים נעשים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירה סוצ'י
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירה סוצ'י | צילום: קובי גדעון

ביום שלישי העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובה הם מבקשים הענקת חנינה לנעמה יששכר ואת החזרתה לישראל. הבקשה הועברה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

משפחתה של נעמה יששכר בתגובה לבקשה שהעביר נתניהו לפוטין: "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים. אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".