"תחושה עמוקה של סיפוק": האישה שהחליטה לתרום כליה לאדם זר

רוניה הררי הכירה במקרה את ליאור שמחוני, איש צעיר בעל צרכים מיוחדים שנזקק להשתלת כליה, ובצעד מעורר השתאות - הודיעה כי ברצונה להיות התורמת. "רק אנשים עם לב ענק יעשו דבר כזה"

זמן צפייה: 14:49

ביולי האחרון נכנסה רוניה הררי לניתוח בבית החולים רמב"ם, שבו הוציאו מגופה כליה – והשתילו אותה בגופו של ליאור שמחוני. בין השניים אין שום קשר משפחתי או קשר חברי ממושך, ובכל זאת היא החליטה לתרום לו כליה ולהציל את חייו. "ידעתי שאני אעשה את זה בחיים", סיפרה. "כשזה הגיע, ידעתי שזה ליאור – ראיתי שזה הבן אדם שאני הולכת איתו עד הסוף".

הדרך המשותפת של הררי ושמחוני החלה לפני כשנה וחצי. הררי פגשה במקרה את דני שמחוני, אביו של ליאור, ונודע לה כי בנו – איש צעיר עם צרכים מיוחדים – מתמודד גם עם אי תפקוד כלייתי ונאלץ לעבור דיאליזה שלוש פעמים בשבוע. לאחר ששמעה את סיפורו, החליטה להירתם לעזרתו. "רק אנשים עם לב ענק יכולים לתרום כליה לאדם שהם בקושי מכירים", הצהירה אסתי כץ, מתאמת השתלות כליה ברמב"ם.

Capture

לאחר שהביעה את רצונה לתרום כליה לשמחוני, ביצעו השניים בדיקת רקמות לבדיקת ההתאמה ביניהם. עשרה ימים לאחר הבדיקה הגיעה התשובה המיוחלת, שהתקבלה בהתרגשות אצל שני הצדדים: נמצאה התאמה.

במהלך החודשים שחלפו מקבלת התשובה החיובית ועד ביצוע ההשתלה, המשיכו השניים לעבור ועדות ובדיקות נוספות, וכן התמודדו עם מערכת הבריאות החשדנית – שביקשה לוודא כי אין להררי אינטרס סמוי, ועם חששותיהם של בני משפחתה מההליך המורכב. בתום התהליך המפרך, כאמור, נכנסו השניים לחדרי הניתוח – ושמחוני פתח בחיים חדשים. "זאת תחושה עמוקה ביותר של שמחה וסיפוק", סיכמה הררי. שמחוני סיכם: "בשבילי זו מתנה משמיים".

Lbaujq
רוניה הררי וליאור שמחוני אחרי הניתוח