היום השלישי

היום יתחיל השימוע של נתניהו בתיק 1000

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ישלימו היום את טענותיהם בתיק 4000 ויעברו לאחר מכן להצגת עמדת נתניהו גם בתיק 1000 בו הוא חשוד בקבלת טובות הנאה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הבוקר (ראשון), יתחיל היום השלישי בשימועו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי התכנית, בתחילת היום יימשכו הדיונים בתיק 4000, אחרי שפרקליטיו של נתניהו ביקשו עוד מספר שעות לסיים את הצגת טיעוניהם, אך בהמשך היום יעסקו בעיקר בתיק 1000, בו נטען כי נתניהו סייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן לקדם את עסקיו בתמורה למתנות בשווי מאות אלפי שקלים אותם העביר לו במהלך השנים.

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, אמר הבוקר: "נשלים היום את הדיון בתיק 4000 ונעבור לתיקים האחרים. כשאנחנו נסיים את הטיעונים, לא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנו מאמינים שכך יהיה ואנו מצפים שכך יהיה".

בתיק 1000 מואשם נתניהו בכפוף לשימוע במרמה והפרת אמונים. על פי הטענות בתיק, ראש הממשלה ורעייתו שרה קיבלו מאיש העסקים ארנון מילצ'ן תכשיטים, סיגרים ושמפניות במאות אלפי שקלים. פרקליטיו של נתניהו צפויים לטעון כי המתנות ניתנו לראש הממשלה ורעייתו בשל החברות האדוקה שנרקמה לאורך השנים ביניהם לאיש העסקים מילצ'ן וכי שווי המתנות נמוך בהרבה מזה המופיע בכתב החשדות.

בכתב החשדות שהגיש היועמ"ש נגד נתניהו נכתב בפירוט על בסיס אילו ראיות הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. לפי הנטען, אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר נתנו טובין "בעלויות ובהיקפים משמעותיים" לנתניהו ולרעייתו, שעיקרם סיגריות ושמפניות. על פי החשדות הסך המצטבר של המתנות עומד על כ-956,801 שקלים ממילצ'ן ופאקר.

עוד נטען על פי הפרקליטות, כי במהלך התקופה שבה נתניהו ורעייתו קיבלו את טובות ההנאה, פעל נתניהו בעניינים הנוגעים לאינטרסים עסקיים ואישיים של מילצ'ן, כשעל פי החשד נתניהו סייע לו באמצעות תפקידיו הציבוריים.

"במהלך התקופה הרלוונטית, במסגרת מילוי תפקידיך הציבוריים פעלת לטובת מילצ'ן וזאת תוך שאתה מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותך האישית למילצ'ן לבין מחויבותך לציבור, בשלושה מקרים", כתב היועמ"ש. "פעלת מול גורמי ממשל בארה"ב על מנת שיתנו למילצ'ן ויזה, בשני אירועים; פנית לשר האוצר באותה העת, יאיר לפיד, על מנת להאריך את משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה שממנו מילצ'ן נהנה; פעלת בעצמך והנחת את מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר לסייע למילצ'ן בענייני רגולציה הנוגעים לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת" על מנת שההשקעה אותה בחן מילצ'ן באותה עת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית".

בכתב החשדות נכתב, כי היו מחלוקות באשר לסעיף שבו יואשם נתניהו. פרקליטות המחוז טענה, כי ישנו סיכוי סביר להרשיע את נתניהו בגין עבירת שוחד לצד עבירות מרמה והפרת אמונים, אך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ניהול ותפקידים מיוחדים), המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), פרקליט מחוז חיפה (פלילי) ומנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, סברו כי חומר הראיות שנאסף בתיק אינו מספיק כי להרשיע נתניהו בעבירת שוחד, אלא בעבירות מרמה והפרת אמונים בלבד – מה שהוחלט בסופו של דבר.

על פי כתב ההגנה של נתניהו, מילצ'ן העביר לו את המתנות על רקע חברות אישית ארוכת שנים בין המשפחות ולא על רקע תפקידו כראש הממשלה. נטען כי נתניהו התייעץ בעבר עם פרקליטו יעקב וינרוט ז"ל שאמר לו כי אין מניעה שיקבל את המתנות.

בכתב החשדות מתואר כי הערך הכספי של המתנות שהעניק, לפי דרישה, איש העסקים לבני הזוג נתניהו בין השנים 2006-2017 מגיע לכ-750 אלף שקלים. על פי הפרקליטות, גם איש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר, סיפק לבני הזוג נתניהו מתנות בהיקף של כרבע מיליון שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר