הנוכלים שמתחזים למפורסמים - ומבקשים עשרות אלפי שקלים

בימים האחרונים קיבלו אנשים רבים הודעות, לכאורה מקרן פלס ואקי אבני, שביקשו עזרה כספית דחופה. השניים הזהירו את העוקבים שלהם - מדובר בתרמית. "הם לומדים את המפורסם, מי הקרובים שלו"

זמן צפייה: 02:09

בימים האחרונים רבים קיבלו הודעות הנחזות לכאלה הנשלחו מהזמרת קרן פלס או השחקן אקי אבני, ובהן בקשות לעזרה כספית דחופה - שנשלחו למעשה על ידי מתחזים. "פושעי הסייבר לומדים את הידוענים, מי החברים והקרובים שלהם, ומי מגיב להם לכל פוסט. לאחר מכן הם יוצרים קשרים עם אותם אנשים. ברגע שהם בונים תמונה, הם מחליטים אילו מעגלים הם יתקפו", הסביר עודד וענונו, ראש מחקר חולשות אבטחה "צ'ק פוינט".

שני הכוכבים הזהירו את הציבור בחשבונות האינסטגרם שלהם ביממה האחרונה מפני הנוכלים, שמשתמשים בזהותם ומבקשים בשמם כסף. פלס שיתפה את מאות אלפי העוקבים שלה בהודעות שנשלחו בשמה, כביכול, בניסיון להוציא במרמה אלפי שקלים מאנשים תמימים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טיול (הרבה) אחרי צבא: המבוגרים שיוצאים למסעות תרמילאים בעולם

"לא הבנתי כמה זה רציני": לא קם בזמן – ונידון לעשרה ימי מאסר

הקריירה, החיים לבד והגעגוע לילדים: חנה לסלאו בשיחה גלוית לב

אקי אבני
אקי אבני | צילום: אור גפן

בהודעה שנשלחה בשמה על ידי המתחזים, נכתב: "אני עם נועם והילדים בגרמניה, חוזרים בראשון לארץ. יש לי בעיה קטנה בארץ ואני צריכה למסור 15 אלף שקלים במזומן, דחוף להרגע. אפילו עכשיו". המכרים שקיבלו את ההודעה התמוהה מיהרו ליידע את פלס על כך.

כמה שעות קודם לכן, אבני פרסם גם הוא פוסט בנושא והזהיר את העוקבים שלו מפני גבר בשם ניקולאי שמתחזה לו בווטסאפ ומבקש מחברים ומכרים שלו כסף. במקרה של אבי, הנוכל הקליט גם הודעה קולית ובה ניסה לחקות את קולו של השחקן.