תיעוד מהנגב: חסימת נתיבים, מהירות מופרזת - וחצייה באור אדום

בסרטון שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות פעם נוספת את הבריונות בכבישי הדרום: שני כלי רכב חסמו את הדרך כדי לאפשר לשיירת רכבים לחצות את הצומת בדרך לחתונה. 3 נהגים נעצרו

זמן צפייה: 02:21

תיעוד מטריד מסוף השבוע האחרון, שהגיע לידי חדשות 13, חושף שוב את הבריונות בכבישי הנגב. בתיעוד ניתן לראות שני כלי רכב חוסמים את נתיבי הנסיעה בצומת אוהלים שבכביש 40 כדי לאפשר לשיירת כלי רכב לחצות בדרך לחתונה. כלי הרכב בשיירה נראים בתיעוד כשהם נוסעים במהירות מופרזת, עולים על אי תנועה ואף חוצים את הצומת באור אדום.

בעקבות הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות פתחה משטרת מרחב נגב במחוז הדרומי של המשטרה בחקירה ועצרה שלושה מהנהגים, תושבי הפזורה כבני 20 ו-27, שיובאו במהלך היום (חמישי) לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. השלושה חשודים בנהיגה פוחזת ברכב וסיכון חיי אדם בנתיב תעבורה. כמו כן, כמה כלי רכב שהיו מעורבים באירוע הוחרמו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל האלימות בחברה הערבית: הרשימה המשותפת תחרים השבעת הכנסת

טיול (הרבה) אחרי צבא: המבוגרים שיוצאים למסעות תרמילאים בעולם

אפליית המתגרשות: הטבות לחד הוריות – רק אם פעלו דרך הרבנות

נהגים מהפזורה חסמו את נתיבי הנסיעה, נסעו במהירות מופרזת וחצו באדום
נהגים בדואים חסמו את נתיבי הנסיעה, נסעו במהירות מופרזת וחצו באדום | צילום: חדשות 13

זו אינה הפעם הראשונה שצומת אוהלים הופך למערב פרוע: בחודש אפריל בשנה שעברה תועדו רעולי פנים מוציאים את גופם מחוץ לכלי רכב ויורים באוויר במהלך נסיעה, כחלק ממסיבת חתונה.

כזכור, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הציג בשנה שעברה תוכנית למאבק באלימות בנגב, שכללה צעדים לטיפול בנשק בלתי חוקי ובאלימות בכבישים, והנחה להקים תחנת משטרה ביישובי הפזורה, שבה ישרתו כ-150 שוטרים.

בנוסף, המחוז הדרומי של המשטרה הקים את יחידת הצירים למלחמה בתופעה, ואף הוחלט כי כל כוח מג"ב במחוז דרום יוקצה למען חיזוק האכיפה במגזר הבדואי. עם זאת, למרות הצעדים שננקטו, הסרטון מוכיח שוב שהמציאות באזור לא השתנתה ונהגי הפזורה ממשיכים לסכן את הנוסעים בכבישי הדרום.