תתכוננו: השירים של סלין דיון שחייבים להכיר

יש לא מעט זמן עד הופעתה המצופה בארץ, אבל הטירוף כבר התחיל • קבלו את הלהיטים של הדיווה הקנדית שעולם המוזיקה לא היה זהה בלעדיהם

צילום: AFP // דיווה ואלילה. סלין דיון

היא הקליטה מאות שירים באנגלית, צרפתית ואפילו בספרדית, ועשרות מהם הפכו ללהיטים במהלך כמעט 40 שנות קריירה. לקראת הגעתה של אחת מהזמרות המצליחות בהיסטוריה לארץ הקודש – אנו מביאים לכם, לאחר בחירה לא פשוטה, את חמשת הלהיטים של סלין דיון שאי אפשר להתחמק מהם.

• הרומן החדש של אדל

• בן נולד לזמר עברי לידר

• סכנה: מייקל לואיס ערום ובלי קסדה

בגיל 51, עם הון מוערך של כמיליארד דולר וקול שגם אחרי עשרות שנות שירה לא נפגם, אין ספק שהגעתה הראשונה של הדיווה הקנדית לישראל היא לא עניין של מה בכך. כדי להתכונן למאורע הזה כמו שצריך, להלן השירים שסייעו לדיון למכור יותר מ–250 מיליון אלבומים, לזכות בחמישה פרסי גראמי וובשני פרסי אוסקר ולהיות רלוונטית עד היום, לקראת אלבום חדש שייצא בנובמבר.

1991 – "Beauty And The Beast" 

אמנם דיון החלה את הקריירה שלה כבר בגיל 12 והפכה במהרה לכוכבת על בצרפת ובמחוזות דוברי הצרפתית במדינתה קנדה – אך שיר הנושא ל"היפה והחיה" ששרה דיון יחד עם פיבו ברייסון (שבניגוד אליה, נעלם בינתיים), הפך אותה לשם מוכר גם בארה"ב ובשאר העולם. זו גם הפעם הראשונה שדיון זכתה באוסקר (ולא האחרונה – פרטים בהמשך) ובגראמי (זכייה ראשונה מתוך חמש בסך הכל עד היום).

1993 – "The Power Of Love"

נדמה שאין רבים שזוכרים שמדובר בכלל בגרסת כיסוי לשיר של ג'ניפר ראש, ולא במקרה. דיון לקחה את השיר, התנפלה עליו ועשתה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – להפוך מלודיה למפגן ווקאלי מפחיד. השיר הוא אבן דרך חשובה בקריירה הבינלאומית של דיון, מכיוון שמדובר בפעם הראשונה בה כבשה את המקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי (ולא האחרונה). הגרסה עמדה במבחן הזמן, ועד היום ישנם זוגות רבים שבוחרים בו לפסקול חתונתם.

1996 – "All By Myself"

השיר לקוח מאחד מאלבומיה המצליחים ביותר של דיון ואחד האלבומים המוכרים בהיסטוריה, "Falling Into You", שמכר עד היום יותר מ–30 מיליון עותקים, הישג שמעטים זכו לו. השיר, כמו רבים אחרים של דיון לאורך הקריירה, הינו למעשה גרסת כיסוי. הגם ש-"All By Myself" זכה לשלל ביצועים של מגוון אמנים – השיר הפך עם השנים לאחד המזוהים ביותר עם דיון, בעיקר בשל הווירטואוזיות הווקאלית שהיא מפגינה בו. דיון מקפידה להמשיך ולבצע את השיר בהופעותיה החיות עד היום, כולל את הצעקה הכה מזוהה בשיאו. את הגרסה הבומבסטית של דיון הפיק דיוויד פוסטר. מאוחר יותר חשפה דיון שכאשר הגיעה לאולפן ההקלטות, היא שרה את השיר בסולם נמוך יותר, אך פוסטר ביקש מדיון לעלות בסולמות ולהקליט את השיר שוב. אחד "האיומים" שהפנה לעברה ברוח טובה היו שאם היא לא תצליח להגיע גבוה מספיק – הוא יבקש מוויטני יוסטון להקליט את השיר. דיון צרחה חזק מספיק – והשאר היסטוריה.

1998 – "My Heart Will Go On"

לא פשוט לבחור חמישה שירים בלבד מתוך עשרות להיטים, אך הבחירה הקלה ביותר היא בשיר הנושא מהסרט "טיטאניק". מדובר באחד הסינגלים הנמכרים בכל הזמנים שדיון מקפידה לשיר בכל הופעה מאז ועד היום – וכך יהיה גם בישראל. הפרט שרבים אינם מודעים לו הוא שהשיר כמעט לא הוקלט. דיון סיפרה במרוצת השנים כי כאשר שמעה את השיר לראשונה, היא לא אהבה אותו. בניסיונות לשכנע אותה להקליט אותו בכל זאת, יוצרי "טיטאניק" ערכו לה הקרנה מוקדמת ומיוחדת של הסרט. עם סיום ההקרנה, דיון שינתה את דעתה, נכנסה מיד לאולפן ההקלטות והקליטה את השיר בטייק אחד בלבד. מאוחר יותר ציינה שהיא לא לחלוטין מרוצה מהתוצאה, וטענה ששתתה כמות גדולה מדי של קפה שחור לפני ההקלטה, מה שגרם לקולה "לרעוד יותר מדי". תשפטו אתם. השיר זיכה את דיון באוסקר השני שלה במהלך הקריירה לשיר הטוב ביותר מתוך סרט. השיר נכנס גם לאלבום שלה "Let's Talk About Love", שממש כמו קודמו מכר יותר מ–30 מיליון עותקים ברחבי העולם.

2003 – "I drove all night"

הקאבר הזה לסינדי לאופר הפך עם השנים מזוהה עם דיון לא פחות מאשר עם לאופר. דיון לוקחת בו שוב את כלי הנשק האימתני שלה, הקול כמובן, ומכניסה חיים חדשים ומחודשים לקלאסיקה. דיון העידה לא פעם כי היא אוהבת את השיר במיוחד מכיוון שהוא קצבי, וכי לאורך השנים ראו בה בעיקר כזמרת בלדות. המלודיות הקצביות הן משהו שדיון תתנסה בו יותר ויותר לאורך השנים הבאות.

• הכי מתוק: הסלבס שסוגרים שנה דבש

• בוטים וארדואניזציה: מילות השנה תשע"ט

• שאקירה וג'ניפר לופז יופיעו במחצית הסופרבול

• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר