הרשימה המשותפת תחרים את השבעת הכנסת

בעקבות מקרי הרצח האחרונים בחברה הערבית מתכוונים הח"כים להשתתף מחר בהפגנות: "לא נחגוג בזמן ההלוויות" • ועדת המעקב הכריזה על שביתה במגזר

חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה // צילום: אורן בן חקון

13 חברי הכנסת הנבחרים של הרשימה המשותפת יחרימו את השבעת הכנסת ה-22 שתיערך מחר במחאה על האלימות במגזר הערבי. לטענת הרשימה המשותפת, ממשלות ישראל לדורותיהם לא עשו די למיגור הפשיעה במגזר הערבי.

בנוסף הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל על שביתה כללית במגזר הערבי שתיערך מחר. השביתה תכלול את בתי הספר ומוסדות חינוך, יושבתו השרותים הציבוריים ברשויות המקומיות הערביות וכן תתקיים שביתת מסחר כללית בבתי העסק ביישובים הערביים.

צילום: ערוץ הכנסת

גורם בכיר ברשימה המשותפת אמר ל"ישראל היום": "טרם התקבלה החלטה סופית אם להחרים את השבעת הכנסת אולם הכיוון המסתמן הוא שנחרים את ההשבעה״.

בועדת המעקב של ערביי ישראל מסרו כי: "השביתה הכללית עליה הוכרז במגזר הערבי תתקיים ללא קשר להחלטת הרשימה המשותפת בעניין החרמת טקס ההשבעה של חברי הכנסת״.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בתגובה להודעה כי יחרימו מחר את השבעת הכנסת: "עשרות האנשים שנרצחו מתחילת השנה הם לא רק קורבנות של הפשיעה האלימה, הם גם קורבנותיה של אדישות הממשלה ורשויות האכיפה. לא ייתכן שנמשיך לקבור את ילדינו בזמן ששאר חברי הכנסת יצטלמו בחגיגיות במליאה. אנחנו נצטרף לציבור שלנו במחאות ברחבי הארץ״.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר