אורי ותכלת בחתונתם

החתונה המרגשת של תכלת ואורי: "גם לנו מגיעה אהבה"

על כיסאות גלגלים התייצבו השניים מתחת לחופה • "אנשים היו בעננים", משחזר אורי • תכלת: "התאהבתי בו במבט ראשון" • צפו בתיעוד המרגש

"אנחנו בסך הכל חיים את החיים שלנו, והחתונה שלנו לא נראית לנו כמו משהו יוצא מהכלל. אני התרגשתי בחתונות של חברות שלי, והן התרגשו עכשיו", אומרת תכלת היימן (26) מירושלים. אבל אם לומר את האמת לא היה אדם אחד שיכול היה לעצור את הדמעות בחתונה, שבה הצהירה רשמית על אהבתה לאורי שרייבר (30) מרעננה. 

שרייבר והיימן מתמודדים כבר שנים ארוכות עם שיתוק מוחין, ומתניידים באמצעות כיסאות גלגלים חשמליים, אך מבחינתם אין שום הבדל בינם לבין כל זוג אחר. אורי ביצע שירות לאומי ולאחר מכן התגייס בהתנדבות לצה"ל ושירת בחיל הרפואה. כיום הוא מחפש עבודה בתחום שירות הלקוחות. תכלת, מעצבת גרפית במקצועה, ביצעה שירות לאומי בעמותת "מקום לכולם" שעוסקת בהסברה על נגישות דרך סדנאות בבתי ספר, וכיום מפעילה קבוצת פייסבוק שבה פועלת להנגשת תחבורה ציבורית לבעלי מוגבלויות ולהעלאת המודעות לנושא, זאת במקביל להפעלת עסק קטן לעיצוב גרפי. 

"נפגשנו דרך עמותת "ענבר", עמותה שמסייעת לאנשים עם מוגבלויות למצוא זוגיות. אחת השדכניות הכירה אותי דרך העבודה ואת אורי מרעננה. ברגע שראיתי אותו ידעתי שזה זה. זה הבן אדם שאיתו אתחתן", מספרת כינרת. לאורי אין מספיק מילים כדי לבטא את אהבתו לרעייתו הטריה. "היא אדם מקסים. יש לה חיוך מרוח על הפנים, אדם שכיף להיות איתו, מצחיקה", הוא אומר במבט אוהב. 

"אנשים היו בעננים, הרימו אותי על הכתפיים"

"כל אחד יכול למצוא את בן או בת זוגו"

ביום רביעי האחרון, אחרי מעט יותר משנה של זוגיות, הם נישאו באולם האירועים לימון בקיבוץ עינת בנוכחות בני משפחה וחברים. את החופה ערך הרב יובל שרלו, מרבני צהר, שאורי למד בישיבתו "אורות שאול". לדבריו "זו אחת החתונות המרגשות והשמחות ביותר שהיו לנו בארגון. אנחנו מאחלים לאורי ותכלת המון מזל טוב. הם מעניקים השראה לכך כך הרבה זוגות". בימים אלו יוצאים בארגון למיזם גיוס המונים להקמת מרכז גדול בתל אביב. "התרגשתי מאוד בחתונה", מודה אורי. "אנשים היו בעננים, הרימו אותי על הכתפיים ורקדו סביב תכלת כמו מלכה. שרתי לה שני שירים", הוא משתף. 

כעת שני בני הזוג עוברים לירושלים, במטרה להתניע יחד את החיים המשותפים. מבחינתם, הם מבהירים, אין שום הבדל בינם לבין זוגות אחרים. "לכל זוג נשוי יש אתגרים בהתחלה ומבחינתי אין הבדל. נכון, יש לנו עוד כמה דברים להתמודד איתם, אבל זה לא משתלט על החיים שלנו. אנחנו זורמים עם מה שיש", אומרת תכלת. 

ולאורי יש מסר אחד לזוגות אחרים שמתמודדים עם מגבלות כלשהן: "אני חושב שכל אחד יכול למצוא את בן או בת זוגו. כל אחד יכול להתחתן וגם כשיש אתגרים קשים מתמודדים עם זה בגבורה". תכלת: "אני מבין למה אנשים התרגשו יותר מהרגיל בחתונה שלנו ואני מאוד שמחה בכך, אבל אני לא רואה בזה משהו יוצא דופן. גם לנו מגיעה אהבה. אנחנו לא מצפים שמישהו יגיד וואו, אלא חיים ומנסים לשמוח כמה שיותר במה שיש. אנחנו אוהבים את החיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו