שתף קטע נבחר

עובדי רש"ת יקבלו תוספת שכר של 5%

ההסתדרות חתמה על הסכם עבודה עם רשות שדות התעופה, שהועבר לאישור דירקטוריון הרשות. 200 עובדי קבלן בנתב"ג יהפכו לעובדי הרשות ו-300 עובדים ארעיים יקבלו קביעות

הנהלת רשות שדות התעופה חתמה על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות וועד העובדים להסדרת זכויות העובדים ברשות, לאחר משא ומתן שנמשך במשך שנה וחצי. ההסכם הועבר לאישור דירקטוריון רש"ת. אם ההסכם יאושר, הוא ישאר בתוקף עד ל-2010.

 

רשות שדות התעופה פיטרה 110 עובדים

 

במסגרת כלל העובדים ברשת יקבלו את תוספת השכר האחידה הנהוגה במגזר הציבורי - 3.75%, ותוספת המוגדרת כתוספת סקטוריאליות של 1.25%. בסך הכל, יקבלו, איפוא, עובדי הרשות תוספת שכר של 5%.

 

בנוסף, מעגן ההסכם את זכויותיהם של כ-500 עובדים ארעיים ועובדי קבלן ברש"ת. 300 עובדים ארעיים של הרש"ת. העובדים צפויים להיקלט, בהדרגה, לאורך תקופה של 6 שנים כעובדים קבועים ברש"ת. בין יתר העובדים שייקלטו כעובדים קבועים, נמצאות גם מנקות המטוסים - שאופן העסקתן הביא את ועד עובדי רש"ת לפתוח לאחרונה בעיצומים.

 

כמו כן, נקבע בהסכם שרש"ת מתחייבת לקלוט תוך שלוש שנים כעובדים ארעיים מן המניין 200 עובדים המועסקים על ידי חברות קבלן בבידוק מזוודות.

 

לגבי שאר העובדים המועסקים כעובדי קבלן בתחומי ניקיון, אבטחה וענפים אחרים, נקבע כי ההסתדרות תנהל מו"מ עם הנהלת הרשות על זכויות העובדים לגבי כל מכרז למתן שירותים מסוג זה שההנהלה תוציא. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה, יכולה ההסתדרות להורות על שביתות ועיצומי עובדים בנמלי התעופה. עוד נקבע כי מספר עובדי הקבלן ברש"ת לא יגדל עוד.

 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אומר: "ההסכם שנחתם אתמול מהווה נדבך חשוב במלחמה שמנהלת ההסתדרות נגד העסקת עובדי קבלן לאורך שנים - תופעה שהפכה בשנים האחרונות למגיפה של ממש. ההסכם מחזק את אוכלוסיית העובדים החלשה ברש"ת, אוכלוסייה שהועסקה משך שנים במעמד ארעי וכעובדי קבלן. בעידן של משברים כלכליים, לרבות משבר עולמי בענף התעופה, וודאות תעסוקתית מהווה ערך עליון". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיצומים בנתב"ג: הסיוט השתלם (לעובדים)
צילום: אמנון כהן
מומלצים