שתף קטע נבחר

זינוק באבטלה בבריטניה באוקטובר

האבטלה בבריטניה זינקה לרמה של 6% באוקטובר, לעומת 5.8% בספטמבר - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1999. מספר המובטלים עלה ב-137 אלף ל-1.86 מיליון איש ברבעון השלישי - שיא של תשע שנים

מספר המובטלים בבריטניה התקרב לקו ה-2 מיליון איש ברבעון השלישי של 2008, עם המשך ההאטה הכלכלית בקצב דרמטי. על כך דיווח היום (ד') משרד הסטטיסטיקה הלאומי הבריטי.

 

המשרד מסר כי מספר המובטלים גדל ב-137 אלף ל-1.86 מיליון איש ברבעון. העלייה במספר המובטלים הובילה לזינוק בשיעור האבטלה לרמה של 6% באוקטובר, לעומת 5.8% בספטמבר.

 

משרד הסטטיסטיקה מסר עוד כי מספר האנשים שפונים לקבלת דמי אבטלה גדל בנובמבר ב-75 אלף ל-1.07 מיליון איש, הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2000, והעלייה החודשית הגדולה ביותר מאז מרץ 1991, אז היתה הכלכלה הבריטית במיתון עמוק. אנליסטים צפו כי מספר הפונים לקבלת דמי אבטלה יגדל ב-50 אלף איש בלבד.

 

כלכלת בריטניה התכווצה ב-0.5% ברבעון השלישי, וצפויה להתכווץ עוד ברבעונים הקרובים. גם הממשלה וגם הבנק המרכזי האנגלי הזהירו כי התמ"ג הבריטי צפוי להתכווץ ביותר מ-1% ב-2009. כמה כלכלנים עצמאיים צופים התכווצות חמורה יותר של 2.5%.

 

בנוסף, מתגברים החששות מגל של פיטורים אחרי חג המולד. גם הקמעונאים ימצאו תחת לחץ ועלולים לפטר עובדים אם תקופת הקניות שלפני החג לא תענה על הציפיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלכת אנגליה. לא מובטלת
צילום: רויטרס
מומלצים