שתף קטע נבחר

ארה"ב: מכירות הבתים הקיימים צללו ב-7.2%

המכירות בינואר איכזבו בירידה לקצב שנתי של 5.05 מיליון - ההיקף הנמוך ביותר מאז הקיץ. עוד דווח, כי מדד אמון הצרכנים ירד החודש ל-73.6 נקודות וציפיות האינפלציה נחלשו אף הן. האמריקנים לא חוששים מגל פיטורים נוסף, אך פסימיים לגבי סיכויי שיפור הכנסתם בעתיד

מכירות הבתים הקיימים בינואר נפלו בשיעור חד חודש שני ברציפות ונגעו ברמתן הנמוכה ביותר מאז הקיץ. זהו סימן נוסף להתאוששות האיטית בשוק הדיור המקרטע.

 

 

אגוד סוכני התיווך אמר היום, כי המכירות ירדו ב-7.2% לקצב שנתי של 5.05 מיליון לעומת 5.44 מיליון בדצמבר. התוצאות הן החלשות ביותר מאז יוני ומאכזבות בהרבה ביחס לתחזית המוקדמת. כלכלנים ציפו לעליה קלה לקצב שנתי של 5.5 מיליון מכירות. "הדו"ח לא טוב", אמר לורנס יאן, הכלכלן הראשי של אגוד הנדל"ן. 

 

המכירות נחלשו ברחבי ארה"ב וצללו בשיעור החד ביותר - 11% - בצפון מזרח. המכירות נפלו בכ-7% בדרום ובמערב התיכון וביותר מ-5% במערב. 

 

הקונים הפוטנציאלים עזבו את השוק במהלך החורף האחרון מאחר שתאריך היעד להטבות המס לרוכשים חדשים של בתים הוארך. ההטבה היתה אמור לפוג ב-30 לנובמבר אך הקונגרס האריך את תאריך היעד עד לסוף אפריל והרחיב את ההטבה גם לבעלי בתים שעוברים לנכס אחר. "אנו מקווים שתהיה עליה מחודשת באביב", עם ההתקרבות לתפוגת ההטבה, אמר יאן.

 

המחיר החציוני של הבתים הסתכם ב-164,700 - ללא שינוי לעומת השנה הקודמת וירידה של 3.4% לעומת דצמבר. מלאי הבתים שלא נמכרו ירד מעט ל-3.27 מיליון. ביום רביעי פורסם, כי מכירות הבתים החדשים צללו ב-11% לשפל שיא בינואר.

 

השאלה העיקרית שמרחפת מעל שוק הדיור השנה היא האם הריביות יעלו ובכמה. רכישות האג"ח המגובות בידי הפד ייפסקו בסוף מרס הצפי הוא שלאחר מכן הריביות על המשכנתאות יעלו בהדרגה כך שיהיה לחץ כלפי מטה על המחירים בשוק.

 

אמון הצרכנים ירד מתחת לתחזיות

מדד אמון הצרכנים נחלש בפברואר, בצל חוסר סבלנות של האמריקאים לצעדי עידוד התעסוקה של הממשל, לפי סקר שפורסם היום אחר הצהריים. 

 

אף שהם אינם חוששים מגל חדש של פיטורים, האמריקנים לא מרוצים מתחזית הקידום שלהם בעבודה והשכר, לפי סקר מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס. "הצרכנים הפכו יותר חסרי סבלנות נוכח הקצב האיטי של התקדמות תכניות עידוד הצמיחה והאמון במדיניות הכלכלית של ממשל אובמה מתחיל להיסדק", נאמר בהצהרה שנלוותה לסקר.

 

המדד ירד בפברואר ל-73.6 לפברואר, לעומת 74.4 בינואר ומתחת לתחזית של 74 נקודות לפי אנלסיטים שצוטטו ברויטרס. רכיב "התנאים הכלכליים" עמד החודש על 81.8 נקודות לעומת 81.8 נקודות לינואר ובהשוואה לתחזית של 82 נקודות.

 

הברומטר של ציפיות הצרכנים נחלש ל-68.4 נקודות בפברואר לעומת 70.1 לינואר ופחות מהתחזית ל-69.9 נקודות. התחזית הכלכלית ל-12 החודש הקרובים נפלה ל-80 נקודות לעומת 84 בינואר וקצת יותר מהנתון המוקדם של פברואר - 79 נקודות.

 

ציפיות האינפלציה לשנה אחת נחלשו אף הן ל-2.7% בפברואר לעומת 2.8% בינואר והציפיות לאינפלציה לטווח ארוך יותר של חמש עד עשר שנים ירדה ל-2.7% לעומת 2.9% בחודש הקודם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המכירות נחלשו ברחבי ארה"ב
צילום: איי אף פי
מומלצים