שתף קטע נבחר

צאו להצביע: שינוי המציאות הכלכלית או שימורה - בידיים שלכם

לצד חוזקות רבות סובל המשק הישראלי גם מחולשות ופיגור בכמה תחומים משמעותיים. בין אם אתם מרוצים מהמצב הכלכלי ובין אם אתם סבורים שיש מקום לשיפור - כל מה שנדרש מכם היום אלו 5 דקות בקלפי כדי להשפיע על שינוי או שימור המציאות. פרשנות

ב-3 בספטמבר 2011 יצאו כ-400 אלף איש להפגין ברחובות הארץ במחאה על יוקר המחיה בישראל ואחריות הממשלה למצב. ההפגנה, שזכתה לכינוי "הפגנת המיליון" (היעד שהציבו מארגני המחאה), היוותה דוגמה מצוינת ליכולת של הציבור לייצר שינוי אמיתי בזכות הדמוקרטיה. שלושה שבועות לאחר מכן הוגשו לממשלה המלצות ועדת טרכטנברג שהוקמה על ידה כדי להביא לצעדים להורדת הנטל על הציבור בישראל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

יום שבתון בבחירות: מי חייב לעבוד ולמי זה הכי משתלם?

בגלל המצלמות: כך זינק תקציב ועדת הבחירות

לפני שאתם מגיעים לקלפי: המספרים שמאחורי בחירות 2019

 

שמונה שנים ושבועיים קדימה, ייפתחו הבוקר הקלפיות בכל ערי ישראל, בסבב ב' של בחירות 2019, כנראה הבחירות המיותרות ביותר שהתקיימו במדינה מאז היווסדה. מערכת הבחירות הנוכחית הצליחה לשבור שיאים ברמת הספינים, הפצת השנאה והפילוג בין המחנות השונים ועסקה כמעט בכל דבר אפשרי שאין בינו לבין הציבור בישראל שום קשר. מילא הכלכלה שנזנחה לחלוטין, אפילו על ביטחון כמעט לא דיברו במערכה הנוכחית.

הפגנת המיליון בתל אביב (צילום: יובל חן)
הפגנת המיליון על יוקר המחיה בישראל. קיץ 2011 בתל אביב(צילום: יובל חן)

זו רק אחת הסיבות לתחושת המיאוס שעולה בציבור כאשר מדברים על מערכת הבחירות הנוכחית, השנייה בתוך ארבעה חודשים, שעלתה לציבור לפחות שני מיליארד שקל מיותרים. תחושה זו צפויה גם להביא להדרת רגליהם של אזרחים רבים ממימוש זכותם הדמוקרטית היום. אך בסופו של דבר, ביום רביעי אחרי פרסום תוצאות הבחירות, כולם יידרשו להתמודד עם ההשלכות שלהן. גם מי שלא ראה טעם להגיע לקלפי.

 

הכלכלה הישראלית במצב טוב. אי-אפשר לחלוק על העובדה הזאת. הצמיחה במשק הישראלי היא בין הגבוהות במדינות המערב, האבטלה בשפל כבר כמה שנים, השקל החזק מעיד על המשק החזק ודירוג האשראי של ישראל ממשיך להיות גבוה, למרות חריגה מיעד הגירעון. אך המספרים היבשים לא מספרים את כל הסיפור: לצד החוזק של המשק הישראלי, יש עדיין לא מעט מקומות שבהם ישראל נמצאת בפיגור ניכר - במערכת החינוך, בבריאות וגם ברווחה, בתיירות ובפריון העבודה. וגם אם הכל נראה טוב על פניו, תמיד יש מקום לשיפור נוסף.

 

זה גם מה שצריך לעמוד מול אזרחי ישראל היום. גם מי שחושב שאין טעם לגשת לקלפיות, צריך לחשוב על היום שאחרי. על איזו ממשלה הוא רוצה שתקום. מי תקדם לדעתו את האג'נדה שחשובה לו, כראות עיניו, בין אם זו הליכוד, כחול לבן או בכלל ימינה או המחנה הדמוקרטי. הציבור בישראל חייב לנצל את היתרון שבעקרונות הדמוקרטיים שעדיין מושרשים במדינה ולייצר את המציאות שהוא רוצה. לקטר תמיד אפשר, אבל אחרי שמצביעים בקלפי, הקיטור לפחות הופך ללגיטימי.

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היה זה שקבע לפני ארבע שנים וחצי את הביטוי: "מדברים על יוקר המחיה, אך אני לא שוכח גם את עניין החיים עצמם", בהתייחסו לאיום האיראני. אך עבור רבים, החיים עצמם מתייחסים דווקא לחיי היומיום, לשוק העבודה, לנטל הכלכלי של החזקת דירה בישראל, וכן, גם ליוקר המחיה. 400 אלף איש גדשו את הרחובות בישראל במשך שעות לפני שמונה שנים. כל מה שנדרש היום אלו חמש דקות בקלפי כדי להשפיע ולשמר או לשנות את המציאות.

 

אין דרך אחרת לומר את זה: צאו להצביע!

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הפגנת המיליון בתל אביב
צילום: EPA
מומלצים