מחקר חדש קובע: רעב גורם לקבלת החלטות שגויה ואימפולסיבית

חוקרים באוניברסיטה בסקוטלנד גילו כי תחושת רעב עלולה לשנות משמעותית את האופן שבו אנשים מקבלים החלטות חשובות, ולגרום להם לפעול בחוסר סבלנות. "יש מי שיודע זאת ומנצל את מעוטי היכולת"

אדם אוכל סנדוויץ' | צילום: Shutterstock

כל אחד יודע שאסור ללכת לסופר על בטן ריקה - אחרת יותר מדי כסף יתבזבז עבור מאכלים מיותרים שאינם בריאים, פחות מזינים - ולאו דווקא טעימים. ואכן, מחקר חדש חושף כי תחושת רעב יכולה לשנות באופן משמעותי את האופן שבו אנשים מקבלים החלטות חשובות, ולעיתים אף להוביל לחוסר סבלנות.

במחקר שנערך באוניברסיטת "דנדי" שבסקוטלנד השתתפו 50 בני אדם. בבדיקה הראשונה הם נדרשו לקבל החלטה מבלי שאכלו כלל באותו היום, ובפעם השנייה הגיעו לבדיקה לאחר שאכלו כרגיל. מהתוצאות עלה כי כשהיו רעבים העדיפו לקבל תגמולים קטנים באותו הרגע - זאת למרות שעמדה בפניהם האופציה להמתין מעט ולקבל תגמולים גדולים הרבה יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סגר יוטל בשטחים, שוטרים יוצבו בקלפיות: היערכות ליום הבחירות

טראמפ: "לא זקוקים לנפט מהמזה"ת, אך נעזור לבנות בריתנו"

מצביעים בקלפי – והולכים לבלות: כל האטרקציות ליום הבחירות

צעיר אוכל המבורגר
צעיר אוכל המבורגר | צילום: Shutterstock

"חשוב שאנשים יידעו כי הרעב יכול להשפיע על ההעדפות שלהם", אמר ראש המחקר בנימין וינסנט, "יש מי שמנסה לנצל את אלה שמתפקדים על בטן ריקה, כך שאני מאמין שמדובר בסכנה עבור האנשים העניים והרעבים. הם עלולים לקבל החלטות שרק ישמרו את מצבם."

עוד עלה מהמחקר כי גם כשמקבלים החלטות חשובות בנושאים כמו פנסיה או משכנתה - תחושת שובע גורמת לסיפוק מיידי ועוזרת למקבל ההחלטות להאמין בעתיד טוב יותר. אז בפעם הבאה שתצטרכו לקבל החלטה חשובה - כדאי שתאכלו, לכל הפחות, סנדוויץ' לפני כן.