קמפיינים, דוכנים ושלטי חוצות: כך מעודדים הצבעה במגזר הערבי

אחוזי ההצבעה הנמוכים שנרשמו בחברה הערבית הובילו ארגונים רבים להשקיע מיליוני שקלים בניסיון לשנות את המצב, אך לא כולם מתלהבים: "הם זורקים את כספם לפח" • "הקולות שיכריעו", הפרק הרביעי

זמן צפייה: 08:17

אחוזי ההצבעה הנמוכים בחברה הערבית שנרשמו בסבב הראשון של בחירות 2019, הובילו לא מעט ארגונים - בהם "זזים", "עומדים ביחד", "המרכז לתכנון אלטרנטיבי", "המכון הישראלי לדמוקרטיה" ועוד, להתגייס למען עידוד ההצבעה במגזר, חלקם אף הוציאו מיליוני שקלים עבור מטרה זו.

בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, ניתן לראות בימים אלו דוכני בחירות, שלטי חוצות וקמפיינים אינטרנטיים שקוראים לקהל לצאת ולהצביע. עם זאת, יש מי שטוען כי מדובר בבזבוז כסף מיותר. "הבעיה הרצינית היא שלא סופרים את הציבור הערבי", אמר עפיף אבו מוך מאתר החדשות "אל-מוניטור", "המסר שאנחנו מקבלים מהאופוזיציה הוא 'בואו תעזרו לנו להפיל את ביבי, וב-18 בספטמבר נבעט בכם'".

לכתבות נוספות בסדרת הכבות "הקולות שיכריעו" >> 

האם תושבי שדרות ימשיכו להצביע לליכוד למרות המצב הביטחוני?

הקרב על הקול הרוסי: העולים שנקלעו למאבק בין נתניהו לליברמן

האם אורלי לוי תצליח לשכנע את תושבי בית שאן להצביע לעבודה?

שלטי בחירות בנצרת
שלטי בחירות בנצרת | צילום: חדשות 13

"כמו ששלדון אדלסון עומד מאחורי נתניהו - כך יש גם יהודים אמריקנים שלא רוצים לראות אותו יחד עם טראמפ", הסביר ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרח הערבים. גם הוא חושב כי למרות הכסף הרב שמושקע במטרה, בבחירות הקרובות לא נראה שינוי דרמטי באחוזי ההצבעה בקרב המגזר. "קמפיין המצלמות של ביבי יותר יעיל. אנשים ייצאו להצביע דווקא כי הוא לא רוצה. לדעתי, המשקיעים זורקים את כספם לפח".

עלייה של שניים או שלושה מנדטים לרשימה המשותפת יכולים לחולל שינוי ולקבוע: המשך כהונת נתניהו או מעבר רה"מ לאופוזיציה. ובכל זאת, הקמפיינים של מפלגות השמאל לא משכנעות את המצביעים הערביים. "בשמאל אומרים 'נשב עליכם עד שנשיג 61 מנדטים', אבל יום למחרת הם יקימו קואליציה עם ליברמן. אנחנו לא חלק מהמשחק הזה", הבהיר פרח.

שלטי בחירות בנצרת
שלטי בחירות בנצרת | צילום: חדשות 13