דירוג קווי האוטובוס: איזה קו קיבל הכי הרבה תלונות מהנוסעים?

ארגון 15 דקות, שמקדם תחבורה ציבורית זמינה ואיכותית, פרסם דוח המגלה כי מספר התלונות זינק השנה ב-30 אחוזים. איחורים וביטולים, "דילוג" על תחנות וצפיפות. ואיזה אוטובוס במקום הראשון?

זמן צפייה: 03:03

כל מי שנוסע באוטובוסים באופן יום יומי יודע שהחוויה יכולה להיות לפעמים מעיקה ולא נוחה. בין אם זה בגלל זמן ההמתנה הארוך, האיחורים או הצפיפות הגדולה בקווים. ארגון 15 דקות, שמקדם תחבורה ציבורית זמינה ואיכותית, פרסם דוח המגלה כי מספר תלונות הנוסעים והנוסעות באוטובוסים זינק בשלושים אחוזים מאז השנה שעברה.

במקום הראשון ברשימת הקווים עם הכי הרבה תלונות נמצא קו 64 מפתח תקווה לתל אביב. במקום השני נמצאים הקווים לבאר שבע 370 ו-380. קווים נוספים בהם נרשמו מספר גדול של תלונות הם קו 23 של דן שעובר ברמת גן, גבעתיים ותל-אביב ו-149 שבין כפר סבא להרצליה שעליו הנוסעים לא מפסיקים להתלונן כבר כמה שנים. כמו כן, הירושלמים סובלים בעיקר מקו 15 שלרוב צפוף עד אפס מקום.

אוטובוס נכנס לתחנה
אוטובוס נכנס לתחנה | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הישראלית שעצורה ברוסיה זה חמישה חודשים לרה"מ: "עוברת גיהנום"

רופא ובנו חשודים בהברחה של מאות אלפי תרופות נרקוטיות לחו"ל

ביהמ"ש: מבקש מקלט וישראלית יוכרו כזוג – חרף היעדר מסמכים

נוסעי התחבורה הציבורית הגישו כמעט 4,000 תלונות על 861 קווי אוטובוס רק במחצית הראשונה של 2019. 50 אחוזים מהתלונות על איחורים וביטולים, 17 אחוזים על מצבים שבהם אוטובוס "דילג" על תחנה ותשעה אחוזים על תדירות נמוכה שגורמת פעמים רבות לצפיפות באוטובוס. שאר המתלוננים מספרים על חווית נסיעה לא נעימה ומחסור במידע נגיש. כל אלה מתנקזים לסיוט יום יומי בעבור מי שמנסים לעשות את מה שהמדינה אמורה לעודד: נסיעה בתחבורה הציבורית.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מסרו בתגובה: "בשנה האחרונה נעשה מעבר ל-100 אחוז בקרה בשיטה אלקטרונית ולאחרונה זומנו לשימוע מפעילים שהקווים שבהפעלתם לא עמדו בדרישות הרשות. חשוב לציין כי ברשומון החדש שיושק בקרוב ישמשו גם הנוסעים בקרים של התחבורה הציבורית".

קו 64 מפתח תקווה לתל אביב
קו 64 מפתח תקווה לתל אביב | צילום: חדשות 13