לצפות בטלוויזיה אולי נשמע לנו כמו הדבר הכי רגיל בעולם, אבל למאות אלפי אנשים בישראל היום אין אפשרות לעשות את זה. בישראל חיים כיום כ-200 אלף איש עם לקות ראיה משמעותית, מולדת או שהתפתחה בגיל מבוגר, מהם כ-24 אלף עיוורים שנושאים תעודת עיוור, שעד היום לא יכלו ליהנות מצפייה בטלוויזיה כמו שאר הישראלים.

אבל עכשיו, בזכות שיתוף פעולה מקסים בין הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה לבין חברת HOT, זה עומד להשתנות.HOT  תעביר לספרייה המרכזית לעיוורים כמה מהפקות המקור הפופולריות שלה לטובת הנגשת התוכן באמצעות תיאור קולי. במסגרת שיתוף הפעולה, התכנים יעלו לספריית ה-VOD של HOT עבור מנויי החברה שהם כבדי ראייה, ויהיו זמינים גם ל-11 אלף מנויי הספרייה לעיוור.

הספרייה המרכזית לעיוורים מובילה ומקדמת את תחום הנגשת התוכן בישראל ומנגישה מגוון תכנים כמו ספרים, עיתונים, סרטים, תכניות טלוויזיה, הצגות ועוד. ההנגשה שבאמצעות תיאור קולי שהספרייה תפיק היא למעשה יצירת פסקול נוסף של קריינות על ידי קריינים שעברו הכשרה מיוחדת,  שמספרים לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה את ההתרחשויות על המסך: הפעולות שהדמויות מבצעות, הבעות הפנים, הביגוד, התרחשויות בסצנות ועוד.

ההפקה הראשונה שתעלה לאוויר במסגרת שיתוף הפעולה היא "נחמה", סדרת הדרמה הקומית זוכת הפרסים של HOT, וזו הפעם הראשונה שבטלוויזיה רב ערוצית בישראל ישודרו תכנים מונגשים לעיוורים וכבדי ראייה.

"כחברה שמחויבת לספק לקהל לקוחותיה עולם תוכן עשיר, איכותי ונגיש לכל אחד ואחת, אנו גאים על שיתוף הפעולה המרגש עם הספרייה לעיוור, שיאפשר לתת את המענה ההולם ביותר לצרכים של כבדי הראייה בישראל", אמר סמנכ"ל התוכן והחדשנות של חברת HOT, נדב חנין. "שיתוף הפעולה הזה יסייע בצמצום הפערים החברתיים והתרבותיים בין ציבור הרואים לבין אלו המוגבלים בראייתם", הוסיף מנכ"ל הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, עמוס באר.