שתף קטע נבחר

אריאל בית הלחמי: "מקווה שפסק הזמן שלי מהנבחרות יהיה קצר"

המאמן שהודיע על עזיבת העתודה אחרי שתי זכיות באליפות אירופה, בהתייחסות ראשונה להחלטתו: "צריך חופש". החמיא למקומיים בהפועל ת"א: "גינת – הישראלי הטוב בליגה, מדר – מהכישרונות הכי גדולים שצמחו פה"

הפועל תל אביב ערכה אחר הצהריים (רביעי) את ה"מדיה דיי" שלה בהיכל קבוצת שלמה לקראת פתיחת עונת 2019/20. האדומים, שביצעו, שוב, חריש עמוק בסגל, מינו את אריאל בית הלחמי למאמן במקומו של דני פרנקו. כמה שעות לפני האירוע הוציא איגוד הכדורסל הודעה כי בית הלחמי ביקש לסיים את תפקידו בנבחרת העתודה, אותה הוביל לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה.

 

המאמן, בהתייחסות ראשונה מאז שקיבל את ההחלטה, אמר: "אני צריך קצת חופש. בשלוש השנים האחרונות אימנתי בנבחרות ישראל (עתודה ואולימפית). הרגשתי שאני צריך מנוחה מהנבחרות. מקווה שהפסק זמן הזה יהיה קצר ולא ארוך".

 

מייקל בריסקר אריאל בית הלחמי  (צילום: עוז מועלם)
מייקל בריסקר ואריאל בית הלחמי (צילום: עוז מועלם)

 

בנוגע למחליף הפוטנציאלי שלו, אמר בית הלחמי: "קטונתי מלהמליץ על המחליף שלי בנבחרת העתודה. יש הרבה מאמנים טובים פנויים. כמו שאתם רואים את המינויים באיגוד, כולם טובים וגם מצליחים עם הנבחרות".

 

הפועל ת"א, כמדי קיץ, ביצעה שינוי עמוק בסגל השחקנים. כל הזרים עזבו, כמו גם הסמל הגדול רביב לימונד. בגזרה הישראלית אפשר לראות לא מעט פנים חדשות. חואקין שוכמן הגיע כהחתמה המקומית המרכזית. עוד שחקן שיהיה מעניין לעקוב אחריו הוא מייקל בריסקר. תומר גינת נשאר ואף מונה לקפטן במקום לימונד, ים מדר יתחיל את העונה במעמד מרכזי יותר אחרי הזכייה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה.

 

תומר גינת (צילום: עוז מועלם)
"הישראלי הכי טוב בליגה". תומר גינת(צילום: עוז מועלם)

 

אלישי כדיר הגיע כגיבוי לגבוהים, ואייזאה אייזנדורף כמתאזרח. בגזרת הזרים צורפו מלקולם גריפין כרכז, רודני פרוויס כמחליפו של ג'רל מקניל, דימיטריוס טרידוול בקו הקדמי והפורוורד דסי רודריגס שמקווים בקבוצה שיהיה הגניבה של העונה.

 

"ניסינו לבנות קבוצה ועבדנו מאוד קשה כדי להביא את השחקנים הנכונים", סיפר בית הלחמי. "מאוד קשה להחליט עדיין אם נהיה ככה טובים, אבל אנחנו עובדים על הכימיה והסגנון שלנו. אני חושב שהסגל הישראלי שלנו מצוין. יש לנו את השחקן הישראלי הכי טוב בליגה, תומר גינת, והצוות סביבו אחלה. גם הזרים, בכללי, שחקנים טובים. ייקח להם עוד קצת זמן. לחלקם זו הפעם הראשונה מחוץ לארצות הברית. מי שראה אותנו, שם לב שאנחנו מחויבים ועם אנרגיות".

 

מלקולם גריפין  (צילום: עוז מועלם)
רכש חדש. מלקולם גריפין (צילום: עוז מועלם)

 

גריפין אמור להיות סוג של מנהיג בקבוצה הצעירה שנבנתה בהיכל קבוצת שלמה. בינתיים, לפי שני משחקי האימון נגד גלבוע/גליל ומכבי חיפה, נראה שהוא עדיין לא עומד בקצב המהיר שמנחיל המאמן. "גריפין אמור להיות זר מוביל, בטח בקו האחורי. אבל יש לנו הרבה שחקנים עם אופי, גם שוכמן, גם תומר, גם טרידוול, וגם ים", ציין בית הלחמי.

 

למרות שברור לכולם כי האדומים רוצים להגיע בכל שנה כמה שיותר רחוק, המאמן לא מוכן להתחייב על התוצאה הסופית: "זה מוקדם לדבר על מטרות, אבל ברור שמועדון כמו הפועל תל אביב חושב למעלה. הכי חשוב שנגבש את הזהות שלנו ונמצה את הפוטנציאל של הכישרון שיש בסגל הזה. ברגע שנשחק טוב ויחד עם הקהל אנחנו יכולים להצליח".

 

לסיכום החמיא בית הלחמי למדר, שאמור לעשות קפיצת מדרגה רצינית בעונה הנוכחית: "אנחנו מחזיקים באחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו פה, ואין ספק שים יהפוך להיות שחקן מוביל. הוא בכיוון הנכון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
בית הלחמי ושוכמן
צילום: עוז מועלם
מומלצים