ברחבי ארה"ב יציינו היום את יום השנה ה-18 לפיגועי ה-11.9, הידוע גם בשם "אסון התאומים". בפיגועי ההתאבדות הללו 2,977 אזרחים, נוסעים ואנשי צוות של ארבעה מטוסים שנחטפו איבדו את חייהם. 19 טרוריסטים מתאבדים מארגון הטרור אל-קאעידה ריסקו שני מטוסים לתוך בנייני התאומים, עוד מטוס אחד בבניין הפנטגון והאחרון היה מכוון להתרסק בבית הלבן או בניין הקפיטול בוושינגטון, אך לאחר מאבק אמיץ וממושך בין הנוסעים לטרוריסטים - המטוס התרסק בשדה פתוח.

עד היום העולם אינו מסוגל לעכל את זוועות אותו יום ורבים עדיין משלמים את המחיר עליו. מאות אנשי כוחות הצלה שהגיעו למקום איבדו את חייהם בניסיון לעזור לאחרים, בעוד כבאים ששהו חודשים באזור האסון ושאפו את החומרים המסוכנים, סבלו בעקבות כך ממחלות קשות שהובילו למוות מוקדם. עוד אלפי אנשים נושאים עימם סיפורים, תמונות וסרטונים מאותו היום, הנה כמה מהם:

05:43. מייק טוהיי, כרטיסן בשדה תעופה:

"ראיתי שני אנשים עומדים ומסתכלים סביב. הסתכלתי על הכרטיסים. אמרתי "וואו, כרטיסי מחלקה ראשונה". לא רואים יותר כרטיסי 2,400 דולר. היו פחות מ-30 דק' עד להמראה. אמרתי "מר אטה (אחד החוטפים), אם לא תלך עכשיו תפספס את הטיסה שלך".

07:00. טד אולסון, בעלה של ברברה אולסון, נוסעת על מטוס אמריקן איירליינס טיסה 77:

"ברברה הייתה אמורה לטוס ביום שני, והיום הולדת שלי היה ביום שלישי. היא החליטה שהיא לא רוצה לפספס את בוקר היום הולדת שלי, היא רצתה להיות שם כשאקום. היא עזבה לשדה התעופה והתקשרה אלי לפני שהיא עלתה למטוס".

בשלב מסוים, אחת מהמזכירות של טד רצה אליו בבהילות ואמרה לו שאשתו על הקו. "היא אמרה שהמטוס נחטף. היא אמרה לי שהובילו אותה לחלק האחורי של המטוס, שהם השתמשו בסכינים וחותכי קופסאות לחטוף את המטוס".

בשעה 09:37 החוטפים, 5 במספר, ריסקו את טיסה 77 בפנטגון, כשעליו 6 אנשי צוות ו-53 נוסעים.

View this post on Instagram

A post shared by Russell Brazil - Realtor (@russelltbrazil) on

08:09. מייקל לומונאקו, שף שעבד במגדל הצפוני:

"המשקפיים שלי היו זקוקים לתיקון. כשהגעתי לרחוב מול הבניין השני, חשבתי 'וואו, אפילו לא 08:15. אני מתערב שאני יכול להגיע לאופטומטריסט שיקבל אותי ואני אוכל לקבל את המשקפיים שלי אחה"צ'. עשיתי עיקוף".

08:46. וויליאם ג'ימנו, שוטר בנמל:

"צל הגיח מעל רהשדרה ה-42 והשדרה השמינית. זה כיסה את כל הרחוק לחלקיק שנייה". טיסה 11 של אמריקן איירליינס פגעה בבניין הצפוני בין הקומה ה-93 לקומה 99. כ-38,000 ליטרים של דלק הוצתו וגרמו לפיצוץ עץ.

The only existing footage of 1st plane hitting WTC 9/11. With Sound.

דיוויד קראבט, שהה בלובי המגדל הצפוני בעת ההתרסקות:

"לפתע, דלק סילוני יצא ויצר פיצוץ מהמעלית המרכזית שיצא לכל מקום. אנשים שהיו במרחק 20 מטר ממני נתפסו בכדור האש הזה ונזרקו החוצה מחלונות הלובי.

09:00. בראיין סוויני, 38, נוסע על טיסת יונייטד איירליינס 175, טייס לשעבר בחיל האוויר, מתקשר לאשתו:

"היי ג'ולס, זה בראיין. אהה תקשיבי, אני על מטוס והוא נחטף. אם הדברים לא ילכו טוב, וזה לא נראה טוב, אני רק רוצה שתדעי שאני אוהב אותך לחלוטין, אני רוצה שתצליחי, שתהני - אותו דבר לגבי ההורים שלי".

3 דקות לאחר מכן, טיסה 175 התרסקה לתוך המגדל הדרומי על ידי חמישה טרוריסטים שהשתלטו על המטוס.

Rare footage of 9/11

מאות אנשים שנלכדו בקומות שמעל ההתרסקות הבינו שאין להם איך להינצל מהבניין ונחנקו מהעשן הכבד. בצעד נואש, רבים החליטו לקפוץ למותם.

ווסלי וונג, עוזר לסוכן FBI:

"הכבאי אמר משהו שלא הבנתי. הוא אמר 'היזהר מהגופות הנופלות'. אני זוכר שחציתי את הרחוב וחשבתי 'מה הוא אמר על גופות נופלות?'  כשהתקרבתי לבניין, הכאבי צעק 'רוץ! הנה מגיע אחד!'. קפאתי והבטתי מעלה לשמיים הבהירים היפים. ראיתי אדם ערום יוצא מהשמיים. לא יכולתי להאמין למראה עיניי".

בעדותם של אנשי כוחות הצלה נוספים, ביניהם ביל ספייד, פיטר מוג ודיוויד ברינק, נאמר כי בזה אחר זה קפצו אנשים למותם. "ראיתי שורה של אנשים אוחזים ידיים, קופצים מהבניינים", אמר ברינק. 

"היו דלתות עם חיישני תנועה שנפתחו בבניין הצפוני. הדלתות האלו המשיכו להיסגר ולהיפתח עם הגופות שנפלו מטה", אמר ספייד. 

מוג, שוטר במשטרת ניו יורק, סיפר בזעזוע כי "אחד הקופצים פגע בכבאי. הוא היה אחד מהכבאים הראשונים שנהרגו".

כמעט שעה לאחר מכן, בשעה 09:59 המגדל הדרומי התרסק. למרות שנפגע קודם, כחצי שעה אחריו התרסק המגדל הצפוני. 

יותר מ-90 מדינות בעולם איבדו אזרחים שלהם במתקפת הטרור הקשה ביותר שידע העולם.

One of the first known pictures of the events of September 11. Taken seconds after Flight 11 hit the North Tower of the World Trade Center 

View this post on Instagram

A post shared by Sydnee Bursik (@sydneeabursik) on

 

View this post on Instagram

A post shared by JCB_MEMES (@manam_engineering_le) on

View this post on Instagram

A post shared by "scientia potentia est." (@the_amateur_historian) on