שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, שנהרג באסון התרסקות המטוס באתיופיה במארס האחרון,
אותרו לאחר כחצי שנה במקום ההתרסקות. מתנדבי זק"א פעלו בזירת האירוע לאיתור השרידים של שני הישראלים שהיו במטוס, כששרידי גופתו של הישראלי השני שנספה בהתרסקות, אבי מצליח ז"ל, אותרו לפני כחודש והובאו לקבורה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מיד עם התרסקות המטוס, הוציא ארגון זק"א צוות מתנדבים באישורו של ראש הממשלה שפעלו בזירת ההתרסקות באתיופיה במשך ימים. המתנדבים עסקו באיתור ובאיסוף ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מההתרסקות

אברהם מצליח ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
אברהם מצליח שנהרג בהתרסקות המטוס | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות



יהודה משי זהב יו״ר זק״א: ״מתנדבי זק״א עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס, עם הגעת הבשורה שאותרו מתוך השרידים שאספנו גם שרידי גופתו של אברהם מצליח ז״ל, בנוסף לזיהוי לפני כחודש של שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, יודעים אנו שהשלמנו את המלאכה והקלנו בכך על המשפחות השכולות".

מתנדבי זק״א בזירת ההתרסקות באתיופיה (צילום: דוברות זק"א)
צילום: דוברות זק"א



מטוס נוסעים של חברת "אתיופיאן איירליינס" התרסק במארס האחרון, דקות ספורות לאחר שהמריא מהבירה אדיס אבבה בדרכו לניירובי, קנייה. התקשורת באתיופיה דיווחה כי אין ניצולים מבין 149 הנוסעים ושמונת אנשי הצוות שהיו על סיפון המטוס.

על המטוס, מדגם בואינג 737-800 MAX, היו נוסעים מ-33 מדינות שונות והוא התרסק סמוך לשעה 8:44 בעיר בישופטו - 62 ק"מ מאדיס אבבה. מתחקיר ראשוני עולה כי מגדל הפיקוח איבד את הקשר עם המטוס 6 דקות אחרי שהמריא. זאת, למרות שהצוות של טיסה מספר ET 302 לא דיווח על תקלות והכל היה נראה תקין.