שתף קטע נבחר

אלופת העולם בחוץ: צרפת הדיחה את ארה"ב ברבע הגמר

האמריקנים נכנעו לטריקולור 89:79, פורנייה (22 נק') וגובר (21) הצטיינו ויפגשו את ארגנטינה בחצי הגמר. משחק גדול של מיצ'ל (29 נק') לא הספיק. לראשונה מזה 13 שנה, ארה"ב הפסידה במשחק רשמי. אוסטרליה הדיחה את צ'כיה וגינזבורג

לראשונה מזה 13 שנה, נבחרת ארה"ב הפסידה במשחק רשמי אחרי 89:79 לצרפת ברבע גמר גביע העולם. האלופה המכהנת נכנעה למשחק נהדר של אוון פורנייה (22 נקודות) ורודי גובר (21 נקודות ו-16 ריבאונדים). הצרפתים יפגשו את ארגנטינה בחצי הגמר.

 

דונובן מיצ'ל, חברו לקבוצה של גובר ביוטה, היה אדיר וסיים עם 29 נקודות אבל לא קיבל מספיק עזרה מהשחקנים סביבו. מרקוס סמארט (11) וקמבה ווקר (10) היו היחידים עם ספרות כפולות בטור הנקודות. החבורה של גרג פופוביץ' תשחק על מקומות 8-5.

 

ג'יילן בראון (צילום: FIBA.COM)
ג'יילן בראון מואכזב(צילום: FIBA.COM)

 

דונובן מיצ'ל (צילום: FIBA.COM)
דונובן מיצ'ל(צילום: FIBA.COM)

 

אוון פורנייה ומיילס טרנר  (צילום: רויטרס)
אוון פורנייה ומיילס טרנר (צילום: רויטרס)

 

דונובן מיצ'ל (צילום: FIBA.COM)
דונובן מיצ'ל עובר את ניקולה באטום(צילום: FIBA.COM)

רצף הניצחונות של ארה"ב עם שחקני NBA עמד עד ההפסד היום על 58 משחקים, כשהאחרון היה בחצי גמר גביע העולם ב-2006, אז נוצחה על ידי יוון 101:95. זו הפעם השנייה שהנבחרת הנוכחית מפסידה, במהלך ההכנה לטורניר היא הפסידה לאוסטרליה בסידני 98:94.

 

ארה"ב הופיעה לאליפות ללא מרבית הכוכבים שלה והיא הציגה סגל משני עם שני שחקני אולסטאר בלבד - ווקר וקריס מידלטון. היא גם נאלצה להסתדר בלי הפורוורד ג'ייסון טייטום שנפצע במשחק מול טורקיה בשלב הבתים הראשון ולא חזר מאז.

 

גרג פופוביץ' (צילום: רויטרס)
גרג פופוביץ'(צילום: רויטרס)

  

מהלך המשחק

מיצ'ל פתח חזק עם חמש נקודות רצופות, פורנייה החזיר עם חמש משלו - 5:5. אמבאיה העלה את צרפת ל-13:14, אך סמארט החזיר את היתרון לאמריקנים. הרבע הראשון נגמר צמוד - 18:18.

 

הרבע השני נפתח עם נדנדת סלים בשני הצדדים עד שאלביקי תפר שלשה שהעלתה את צרפת ל-22:27. בצד השני בראון שמר את ארה"ב קרובה עם סל ועבירה. פורנייה עלה ל-10 נקודות אישיות עם שלשה אופיינית - 29:34 לצרפת שנראית טוב. ארה"ב התעוררה מעט אבל פורנייה הלוהט שוב המטיר שלשה - 33:39 לצרפת. עם סל נוסף שהוריד ל-41:37, מיצ'ל (15 נקודות) הוא האיש של האמריקנים במחצית הראשונה. 39:45 לצרפת בהפסקה.

 

רודי גובר ומיילס טרנר  (צילום: רויטרס)
רודי גובר ומיילס טרנר (צילום: רויטרס)

 

פרנק ניליקינה והאריסון בארנס (צילום: FIBA.COM)
פרנק ניליקינה והאריסון בארנס(צילום: FIBA.COM)

 

באטום סחט שלשה ועבירה והעלה את צרפת ל-41:51 בפתיחת הרבע השלישי - הפער הגדול ביותר שלה במשחק. מיצ'ל משאיר לבדו את ארה"ב במשחק עם שלשה נוספת, ומידלטון הוריד ל-55:49, אבל פורנייה קלע סל בלתי אפשרי מהעבר השני. מיצ'ל עם עוד חדירה הוריד ל-60:58, צרפת לקחה פסק זמן. סמארט הקשוח והיעיל השלים את המהפך מהקו - 63:66 לארה"ב בסוף הרבע השלישי.

 

בארנס קלע בפתיחת הרבע האחרון, ווקר הוסיף עוד שתיים וארה"ב עלתה ל-65:72. גובר עלה מהספסל וצרפת השוותה משלשה של ניליקינה - 76:76. הסנטר הצרפתי סגר ריצת 0:9 והעלה ל-76:80 עם הטבעה. מיצ'ל נחסם על ידי גובר במהלך סופר-מכריע בתוך הדקה האחרונה ונקודות של דה קולו מהקו סגרו את הסיפור - 79:89 לצרפת בסיום והפתעה גדולה.

 

 

אוסטרליה - צ'כיה 70:82

עד הניצחון הענק של צרפת, הסינדרלה הבלתי מעורערת של האליפות הזו הייתה צ'כיה של המאמן הישראלי ננו גינזבורג. היום סיפור האגדה הזה נגמר עם הפסד 82:70 לאוסטרליה והדחה ברבע הגמר. הצ'כים נשמרו קרובים במחצית הראשונה, אבל רבע שלישי גדול של האוסטרלים שהסתיים ב-18:30 נתן להם את הבריחה עליה שמרו עד הסיום.  

 

שחקני אוסטרליה חוגגים (צילום: רויטרס)
שחקני אוסטרליה חוגגים(צילום: רויטרס)

ננו גינזבורג על הקווים (צילום: רויטרס)
וננו גינזבורג מאוכזב(צילום: רויטרס)

 

פטי מילס המשיך את האליפות האדירה שלו עם 24 נקודות, 4 ריבאונדים ו-6 אסיסטים כשהוא ועוד שני שחקנים בלבד קולעים בדאבל פיגרס (כריס גולדינג 14, אנדרו בוגוט 10). פטריק אודה הוביל את הצ'כים עם 21. 18 ריבאונדים בהתקפה של המנצחת היו הפרמטר המשמעותי ביותר במשחק הזה ועכשיו מחכה להם בחצי הגמר משוכה גבוה בהרבה בדמות ספרד.


פורסם לראשונה 11/09/2019 13:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים