שתף קטע נבחר

זארה מפתיעה: צמיחה מרשימה בהכנסות

קמעונאית האופנה הגדולה בעולם דיווחה על רווח שיא של 1.66 מיליארד אירו, וההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית הסתכמו בסכום של 12.8 מיליארד אירו; המכירות של אינדיטקס גבוהות משל היריבות הגדולות; עבור השנה כולה מעריכים בחברה כי יחוו צמיחה של בין 4%-6% במכירות

אינדיטקס (Inditex), קמעונאית האופנה הגדולה בעולם וחברת האם של זארה, דיווחה על צמיחה מרשימה במכירות עבור המחצית הראשונה של השנה, על רקע מזג האוויר הנעים ששרר בקיץ באירופה. בעקבות התוצאות, שמרה החברה על יעדי המכירות שלה לשנה כולה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

זארה החלה למכור אונליין בישראל - כרגע רק באפליקציה

ספטמבר חם מהצפוי ותנודות בשער האירו פגעו ברווחי זארה

שחקנית מפתיעה: עדיקה תמכור באמזון ישראל

 

החברה רשמה בתקופה שהסתיימה ב-31 ביולי רווח שיא של 1.66 מיליארד אירו, בהשוואה ל-1.41 מיליארד אירו במחצית המקבילה, עלייה של 10% בהשוואה למחצית המקבילה.

   (צילום: מירב קריסטל)
סניף של רשת זארה(צילום: מירב קריסטל)
 

אינדיטקס, הבעלים של זארה ורשתות בגדים נוספות, כמו מאסימו דוטי וברקשה, הצליחה להתחמק מהאתגרים שמאפיינים את שוק הביגוד העולמי, והמכירות שלה גבוהות משל היריבות הגדולות, ביניהן H&M השבדית. הסיבה לכך היא ככל הנראה יכולתה להתאים עצמה להרגלי הקניות המשתנים של הצרכנים באמצעות השילוב בין ניהול חנויות גדולות ומכירות מקוונות.

 

לפי הודעת החברה, המכירות - הן בחנויות והן באתר המקוון - עלו בחמשת השבועות הראשונים של הרבעון ב-8%. עבור השנה כולה מעריכים בחברה כי יחוו צמיחה של בין 4%-6% במכירות.

 

החברה הספרדית דיווחה גם כי ההכנסות בששת החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית טיפסו ב-7% ל-12.8 מיליארד אירו (14.1 מיליארד דולר), בהתאם לתחזיות האנליסטים.

 

סקטור הביגוד העולמי באופן כללי סובל מצפיפות יתר שמחייב את הרשתות להורדת מחירים שפוגעת ברווחים. במקביל, ענקית המסחר המקוון אמזון הפכה לקמעונאית הבגדים הנמכרת ביותר בארה"ב, במונחים של מספר לקוחות.

 

באינדיטקס החליטו לסגור חנויות קטנות יותר ולהתמקד בחנויות הגדולות הממוקמות במרכזי הקניות הגדולים. החברה גם השיקה חנות מקוונת ואפליקציה למכשירים ניידים. במקביל, פיקוח הדוק על רמות המלאי עוזר לה להימנע מהצורך להציע הנחות חדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מירב קריסטל
סניף של זארה
צילום: מירב קריסטל
מומלצים