שתף קטע נבחר

עסקת ענק: בורסת הונג קונג רוצה לרכוש את בורסת לונדון ב-36 מיליארד דולר

ההצעה נעשית לפי שווי של 8,361 פני למניה, פרמיה של 23% על מחיר המניה בנעילה אתמול בלונדון; מנכ"ל הבורסה בהונג קונג: "העסקה תגדיר מחדש את שוקי ההון הגלובאליים, תחבר בין מזרח למערב"

החברה המפעילה את הבורסה בהונג קונג (Hong Kong Exchanges & Clearing) הגישה הצעה לרכישת הבורסה של לונדון תמורת 29.6 מיליארד פאונד (36.3 מיליארד דולר). כך הודיעה היום (ד') הבורסה ההונג קונגית.

 

התפוצצות בועה? מייסדי WeWork ממשיכים להנפקה - בניגוד לדעת סופטבנק

הבורסה בהונג קונג זינקה ב-4% לאחר התפתחות שעשויה להוביל לסוף המחאה

משבר הברקזיט: הפאונד נופל מתחת ל-1.2 דולר - שפל של 3 שנים

 

ההצעה נעשית לפי שוי של 8,361 פני למניית הבורסה של לונדון (LSE), פרמיה של 23% על מחיר הנעילה של המניה אתמול - והיא כוללת מרכיז מזומן ומרכיב מניות - 2,045 פני במזומן ו-2.495 מניית הבורסה בהונג קונג (HKEX) עבור כל מניית LSE.

בורסה לונדון (צילום: בלומברג)
הבורסה בלונדון(צילום: בלומברג)

הבורסה בהונג קונג מסרה כי העסקה המוצעת תחזק את שתי החברות המפעילות, ותשדרג את כוחן מול השווקים הבינלאומיים. "חיבור שתי הבורסות יגדיר מחדש את שוקי ההון הגלובאליים לעשורים שיבואו", אמר מנכ"ל הבורסה בהונג קונג, צ'ארלס לי (Charles Li). "שני העסקים האלה הם בעלי מותגים גדולים, חוסן פיננסי ומסלול הצלחה מוכח. יחד, אנו נחבר מזרח ומערב, נהפוך למגוונים יותר ונוכל להציע ללקוחות חדשנות, ניהול סיכונים והזדמנויות מסחר ברמות גבוהות יותר".

 

יו"ר הבורסה בהונג קונג, לאורה צ'ה (Laura Cha), אמרה כי החברה קיימה "מגעים ראשוניים" עם הבורסה של לונדון. נכון לשעה 12:30 שעון ישראל, הבורסה בלונדון לא העבירה תגובה רשמית לידיעה.

 

ביצוע העסקה מעמיד בסימן שאלה עסקת ענק אחרת עליה הודיעה הבורסה של לונדון בחודש יולי, אשר במסגרתה רוכשת הבורסה הבריטית את חברת המידע Refinitiv תמורת 27 מיליארד דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בלומברג
הבורסה בלונדון
צילום: בלומברג
מומלצים