חשבון הפייסבוק של רה"מ בהודעה פרטית: "הערבים רוצים להשמידנו"

גולשים ברשתות החברתיות טוענים כי קיבלו הודעות מטעם נתניהו, לעידוד מצביעים פוטנציאליים, שבהן נטען כי "ממשלת השמאל תאפשר איראן גרעינית שתחסל אותנו". הליכוד: "טעות של עובד מטה"

זמן צפייה: 03:59

גולשים ברשתות החברתיות טענו הבוקר (רביעי) כי קיבלו הודעות פרטיות מטעם עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו, שבהן הוא מזהיר מפני "ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו, ותאפשר איראן גרעינית שתחסל אותנו".

מטעם הליכוד נמסר: "מדובר בטעות של עובד במטה. ראש הממשלה נתניהו לא ראה את הדברים, לא אישר אותם, הם אינם על דעתו ואינם מקובלים עליו. כשהדברים הובאו לידיעתו הוא ביקש להסירם מיד".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הגיב להודעה שהופצה ברשתות החברתיות, ואמר: "נתניהו פסיכופט ללא קווים אדומים והוא רוצה לראות דם. העבריין הבזוי הזה ימשיך להתיר את דמנו כל עוד הוא מאמין שזה יסייע לו להימלט מהכל", עודה הוסיף: "פנינו לפייסבוק - הם מוכרחים לפעול מיד לשים סוף להסתה הגזענית ומסוכנת של נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית".

עוד בחדשות 13:

אחרי הסערה בכנסת: חוק המצלמות יעלה להצבעה במליאה

ליברמן מתנגד לחוק המצלמות: "זה לא פיקוח – זו גניבת הבחירות"

בנימין נתניהו בהצהרה על הגרעין האיראני
בנימין נתניהו בהצהרה על הגרעין האיראני | צילום: חדשות 13

היום צפוי לעלות חוק המצלמות להצבעה בכנסת. מכיוון שהממשלה זקוקה לרוב של 61 קולות כדי להעביר את החוק, ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך את תמיכת גוש הימין כולו – כולל חברי מפלגת ישראל ביתנו. מוקדם יותר כתב נתניהו: "קורא לליברמן להתעשת, להגיע לכנסת ולהצביע בעד החוק החשוב הזה שימנע זיופים וגניבת בחירות".

המגזר הערבי הפך לנושא בולט בתעמולת נתניהו לקראת סוף מערכת הבחירות הנוכחית. ביום שני התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לכישלון הממשלה להשיג רוב לקיצור הליכים עבור חוק המצלמות ותקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "ליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות. פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה, עכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג והלך עם אחמד טיבי ואיימן עודה". רה"מ תקף גם את ראשי כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד ואמר כי "זה לא מפתיע שלפיד וגנץ חברו לאחמד טיבי ולאיימן עודה כדי לקבור את חוק המצלמות, כי הם הולכים יחד לממשלת שמאל שבה אחמד טיבי ואיימן עודה יהיו שרים בממשלה של לפיד וגנץ".

ליברמן הגיב לדבריו של ראש הממשלה, ופתח אף הוא במתקפה. "ברור ששני הגורמים היחידים שיש להם עניין להמשיך וללבות את האש בנושא המצלמות במגזר הערבי הם הליכוד והרשימה המשותפת", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "מבחינתו של נתניהו המצלמות הן תחליף לתרגיל הקודם שלו - 'המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי'. בפעם הקודמת, למחרת הבחירות, הוא התנצל בפני אותם ערבים, והפעם הוא פשוט מתואם איתם מראש. על כך העידו נתן אשל ומיקי זוהר".

אחת ממצלמות פעילי הימין בקלפיות בחברה הערבית
אחת ממצלמות פעילי הימין בקלפיות בחברה הערבית | צילום: החדשות 13

עוד כתב ליברמן כי "ישראל ביתנו תמכה ותומכת באופן מוחלט בפיקוח על הבחירות ובהצבת מצלמות בקלפיות. עם זאת, אנחנו תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות - גם אצל הערבים, גם אצל החרדים, גם בגוש דן וגם בגוש עציון, על ידי גורם ממלכתי. לא יכול להיות שהפיקוח יתבצע על ידי מיליציות של נתניהו, שכל מטרתן היא לשבש ולגנוב את הבחירות ולא לפקח עליהן".

ביום שני לאחר דיון סוער בוועדה המסדרת, נכשלה הממשלה בניסיון להשיג פטור מחובת הנחה וקיצור הליכים לחוק המצלמות. המשמעות היא שהליכוד תוכל להעלות את החוק לדיון בקריאה ראשונה רק ביום רביעי, במידה ולא תמשוך אותו. ההצבעה נגמרה בתיקו של 12-12 כאשר נציגת ישראל ביתנו יוליה מלינובסקי הצביעה נגד החוק.