לאחר הפרסום בחדשות 13: עובדי מרכז החוסן בשדרות יקבלו משכורות

המטפלים המעניקים סיוע נפשי לתושבי העיר בצל המתיחות בדרום, עבדו במשך חודשים ללא תשלום בשל תקלה בירוקרטית במשרד הבריאות. היום הודיע המשרד: "שילמנו מקדמה עם הסכום הדרוש" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 07:47

פרסום ראשון: משרד הבריאות אישר הבוקר (רביעי) כי העביר מקדמה לצורך תשלום משכורות עבור 40 מטפלים ומטפלות במרכז החוסן בשדרות שלא קיבלו משכורות בחודשים האחרונים. זאת, לאחר הפרסום ביום שני בחדשות 13.

כזכור, ביום שני פורסם בחדשות 13 כי עובדי מרכז חוסן, המעניקים סיוע נפשי ראשוני לנפגעי העיר – לא קיבלו את משכורותיהם זה מספר חודשים, בגלל תקלה בירוקרטית במשרד הבריאות. במשך כל תקופת הזמן הזו, עובדי המרכז פעלו שעות נוספות ואף יצרו קשר מיוזמתם עם המטופלים כדי להתעדכן במצבם – כל זה, כאמור, כשלא קיבלו את משכורתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

האם תושבי שדרות ימשיכו להצביע לליכוד למרות המצב הביטחוני?

תושב הדרום על רגעי האימה בפסטיבל בשדרות: "אנשים נאלמו דום"

"מפחד, לא רוצה לגור פה": לישראל בן ה-8 נמאס מהחיים בשדרות

ילדים תופסים מחסה במהלך ירי לעוטף עזה
ילדים תופסים מחסה במהלך ירי לעוטף עזה, ארכיון | צילום: שדרון און ליין

בעקבות הפרסום, ראשי הרשויות בשדרות ובעוטף עזה, שיגרו מכתב לשר הבריאות בו הם דורשים ממשרד הבריאות להעביר את תשלום המשכורות בהקדם ולפתור את המשבר. "אנחנו קוראים לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לטפל באופן מידי בסוגיית תשלום המשכורות לעובדי מרכזי החוסן בזמן", נכתב. "לא יעלה על הדעת שהמטפלים המסורים שעובדים יומם וליל למען ילדי ותושבי שדרות והעוטף לא יקבלו את משכורותיהם בזמן מידי חודש בחודשו. נמשיך לעקוב ולדאוג לכך שהסוגייה תיפתר כבר בימים הקרובים".

עוד הדגישו ראשי הרשויות: "התשלום יוצא ממשרד הבריאות, עובר לקואליציה הישראלית לטראומה ומשם לעמותת "גוונים" משדרות, שאינה מצליחה לספוג את העיכובים ולשלם משכורות עד לקבלת התשלום ממשרד הבריאות. במועצות זה עובד אחרת והתשלום מתבצע מהמועצות, אך גם אליהן הכסף ממשרד הבריאות מגיע באיחור משמעותי".

אזעקת צבע אדום בשדרות
אזעקת צבע אדום בשדרות | צילום: חדשות 13