ניצל בנס

רצה להכין תה צמחים וכמעט מצא את מותו

תושב ירושלים שרצה להכין לעצמו חליטת תה צמחים שקטף בעצמו עבר דום לב לאחר שקטף בטעות את צמח הרדוף הנחלים הרעיל. בביה"ח שערי צדק הצילו את חייו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ניסיון תמים להכין תה מצמחים שנקטפו ברחוב כמעט עלה בחייו של תושב ירושלים בן 73, שהכין בטעות תה מצמח רעיל במיוחד.

האיש סיפר בבית החולים לאחר מכן, כי רצה להכין תה צמחים כדי להוריד את רמת הסוכר בגופו. הוא מצא ליד הבית עשב שדומה ללואיזה, קטף וטחן אותו והכין ממנו תה.

תוך זמן קצר לאחר שתיית התה,האיש החל לחוש ברע ולהפגין סימני בלבול. אשתו, שחשדה שהוא עובר אירוע מוחי, הבהילה אותו למרכז הרפואי שערי צדק שם לקה בדום לב והתמוטט.

"התחלנו בביצוע החייאה ולשמחתנו תוך זמן קצר הוא שב להכרה מלאה", סיפר לאחר מכן ד"ר פיליפ לוין, מנהל יחידת טיפול נמרץ בשערי צדק. "הוא נשאר עם דופק מאוד איטי והוחלט לבצע צנתור לב".

בבית החולים החלו לחשוד כי התקף הלב המשולב בתלונות על בלבול מוקדם מקורם בהרעלה כל שהיא, "תיחקרנו את משפחתו על שימוש בתרופות חדשות או על שינוי תזונתי שעשה לאחרונה ומהר מאוד הבנו שהוא שתה תה מעלים שקטף ברחוב", סיפר ד"ר לוין. "מיד עלה החשד שמדובר בצמח ההרדוף".

"ההרדוף מכיל רעל שמשפיע ישירות על שריר הלב", הסביר ד"ר אלעד אשר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשערי צדק. "ההרעלה מהרדוף נדירה יחסית ומסוכנת במיוחד כי היא קשה לזיהוי מיידי. לשמחתנו הוא הגיע מהר וכך יכולנו להצילו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר