שתף קטע נבחר

עשרות מבוטחים סיעודיים עדיין לא מקבלים כסף

חודשיים אחרי הפרסום, טרם ניתן מענה למבוטחי מכבי שהועברו מכלל ביטוח להפניקס ולא יכולים לממש את זכויותיהם. רשות שוק ההון: "מכבי דחתה מתווה שהצענו"

 

 

הקשישים הסיעודיים עדיין נופלים בין הכיסאות: חודשיים לאחר הפרסום ב"ממון" וב-ynet על כ-50 מבוטחים לפחות שהפכו סיעודיים ולא מקבלים את כספי הפוליסות שלהם מחברת ביטוח כלשהי אף ששילמו במשך שנים ביטוח סיעודי - נראה כי אין אור בקצה המנהרה.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מ־1 ביולי: הוזלה בביטוחים המשלימים בקופות החולים

דווקא עכשיו: המרפאה של מכבי בעוטף עזה סגורה

עוקץ הקשישים: כך הפכה ישראל לגן עדן לנוכלים

  

מנכ"ל קופת חולים מכבי רן סער פנה בשנית למנהל רשות שוק ההון משה ברקת וביקש ממנו להתערב מיד כדי לממש את זכויות מבוטחי הקופה בביטוח הסיעודי.

קשישים סיעודיים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
קשישים סיעודיים. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

בינואר האחרון הועברו מבוטחי הביטוח הסיעודי של מכבי שירותי בריאות מכלל ביטוח להפניקס. לאחר שנים ששילמו לביטוח סיעודי, כ-50 מבוטחים שנעשו סיעודיים על התפר שבין סוף 2018 לתחילת 2019 לא מקבלים כסף מאף חברת ביטוח. כל אחת מהחברות טוענת שאין זה באחריותה לכסות את הסכום.

 

סער פנה כבר לפני חודשיים למנהל רשות שוק ההון בבקשה שיתערב, אך לא קיבל מענה. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי אתמול שוב כתב לברקת: "כלל והפניקס גרמו לטרטור ולאי-מימוש זכויות של עשרות ממבוטחיהן בביטוח הסיעודי בפוליסה הקבוצתית של חברי מכבי. חרף מצב המטופלים, בחרו חברות הביטוח להקשות עליהם מלממש את זכויותיהם בתקופת התפר בביטוח הסיעודי במעבר בין החברות.

 

"התנהלות חמורה זו של חברות הביטוח פוגעת בעשרות ומאות אנשים - רובם קשישים במצב סיעודי או קרוב לכך. העוול כלפי מבוטחיהן משווע לפתרון, אך הן מוצאות דרכים נפתלות לחמוק מאחריותן. לצד זאת, הן זוכות במידה רבה להגנה ציבורית שכן הטרטור והפגיעה מיוחסות למכבי ולא אליהן. התנהלותן זו אפשרית בין היתר בעקבות היעדר אכיפה ופיקוח מספקים ואפקטיביים של הרשות מול חברות הביטוח".

 

מנכ"ל מכבי הדגיש כי לא קיבל מענה על המכתב ששלח לפני כחודשיים אף שביקש כי יפעל להסדיר את הסוגיה. "לנוכח הפגיעה היומיומית במטופלים רבים, אני קורא לך לעקוב באופן אישי אחר התנהלות החברות ולהסדיר את הנושא בכללותו לטובתם של המבוטחים בביטוח הסיעודי", כתב.

 

מרשות שוק ההון נמסר בתגובה: "הרשות דוחה את טענות מנכ"ל קופ"ח מכבי. הרשות פעלה להיטיב עם המבוטחים והשקיעה מאמצים רבים כדי לתווך בין מכבי לחברות הביטוח כדי להביא ליישוב תביעות הוגן ומהיר לטובת מבוטחים שתביעתם נדחתה בתקופת המעבר. הרשות גיבשה מתווה מוסכם לטיפול בתביעות שבמחלוקת שחייב את חברות הביטוח להרחיב את אחריותן כלפי המבוטחים. לצער הרשות ולהפתעתה, המתווה נדחה על ידי מכבי, שדחתה חלופות נוספות".

 

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה: "חולים סיעודיים חדשים מוחזקים על ידי הפניקס כבני ערובה בטענה שהיו סיעודיים כבר לפני כשנה. כלל הסכימה למנגנון בוררות, ואנו מקווים לפתרון בהקדם לטובת המבוטחים".

 

מהפניקס נמסר בתגובה: "הפניקס עמדה על דרישתה למתן פתרון למבוטחי הסיעוד של חברי מכבי כדי שלא יפלו בין הכיסאות. הפניקס שמחה כי לאחרונה אומץ המתווה שהציעה, לפיו התביעות יובאו להכרעה בבוררות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים