חוגגים הדחה

איראן: "בולטון סולק בגלל המדיניות נגדנו"

באיראן חוגגים את החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפטר את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שהחזיק בעמדות נגד מדיניות של מו"מ עם איראן: "סימן מכריע לכישלון" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ון בולטון (צילום: Christopher Halloran / Shutterstock)

באיראן חגגו הלילה (רביעי) את החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפטר את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שהחזיק בעמדות נגד מדיניות של מו"מ עם איראן: "סימן מכריע לכישלון".

חסאמדין אשנה, יועצו של נשיא איראן חסן רוחאני, אמר הלילה: "דחיקתו של בולטון והדחתו לאחר מכן לא קרו במקרה, זה סימן מכריע לכישלון אסטרטגיית הלחץ המקסימלי של ארה"ב לנוכח ההתנגדות הקונסטרוקטיבית של איראן".

עלי רביי, דובר ממשלת איראן, הוסיף: "ג'ון בולטון הבטיח לפני חודשים שאיראן תחזיק מעמד עוד שלושה חודשים. אנחנו עדיין פה והוא איננו. עם סילוקו של התומך הגדול ביותר במלחמה ובטרור כלכלי, הבית הלבן יעמוד בפני פחות מכשולים בהבנת מציאות איראן".

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו גיבה את טראמפ על החלטתו לפטר את בולטון ואמר: "לנשיא טראמפ יש את הזכות לקבוע מי האנשים שיעבדו עבורו. כל נשיא רוצה להקיף את עצמו באנשים ששותפים לתפיסת העולם שלו".

כזכור, טראמפ הודיע אמש בחשבון הטוויטר שלו: "הודעתי אמש לג'ון בולטון כי שירותיו אינם נחוצים עוד בבית הלבן. לא הסכמתי עם רבות מהצעותיו, כמו גם אחרים בממשל. לכן ביקשתי שיגיש את התפטרותו, והיא ניתנה לי הבוקר. אני מאוד לג'ון על שירותו אמנה יועץ חדש בשבוע הבא".

בולטון, מיצדו, הגיב אף הוא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וסיפר על שיחה שהייתה לו עם טראמפ. "הצעתי להתפטר אתמול בלילה, הנשיא אמר: 'בוא נדבר על זה מחר'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר