החשד נגד בכיר בהדסה: הנציבה למניעת הטרדות באונ' העברית נחקרה

לאחר תחקיר חדשות 13, שחשף טענות על הטרדה מינית שביצע לכאורה ד"ר רון כרמלי בעובדות ביה"ח "הדסה עין כרם", המשטרה חקרה את פרופ' אנגלסיטר - כיוון שזו סירבה לחשוף את שמות המתלוננות

זמן צפייה: 07:21

לאחר תחקיר חדשות 13, שחשף תלונות של עובדות בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים על הטרדה מינית שביצע לכאורה ד"ר רון כרמלי, אתמול (שלישי) החליטה המשטרה באופן חסר תקדים לחקור באזהרה את פרופסור לילי אנגליסטר, הנציבה למניעת הטרדות מיניות באוניברסיטה העברית, לאחר שזו סרבה מתוקף תפקידה לחשוף בפני המשטרה את שמות המתלוננות.

בעקבות החקירה, שהוגדרה על ידי המוסד החינוכי "שערורייתית", הוגשה תלונה נגד החוקרת במחלקה לחקירות שוטרים. "הנציבה התייצבה למתן העדות כשברשותה מלוא התיעוד אודות בירורים שעשתה בעניין זה, והציעה למסור את כולו לחוקרת", נכתב בתלונה. "ואולם, כשסירבה הנציבה למסור את שמות הנשים איתן היתה בקשר, בשל חובת סודיות המוטלת עליה מכוח החוק - החליטה השוטרת להפוך את מתן העדות לחקירה באזהרה נגד הנציבה עצמה.

"עוד הודיעה לה החוקרת, כי היא מנועה מלעזוב את התחנה, וכי היא חשודה בשיבוש הליכי משפט. התנהלות זו מהווה ניסיון בוטה וכוחני להפעלת לחץ פסול על הנציבה, הממלאת את תפקידה במסירות ובנאמנות", לשון התלונה.

עוד בחדשות 13:

הטענות להטרדות מיניות מצד בכיר בהדסה: המשטרה פשטה על ביה"ח

תחקיר חדשות 13: נשים טוענות שבכיר בהדסה הטריד אותן מינית

המשטרה תחקור את התלונות נגד המרצים. האוניברסיטה העברית בי-ם
האוניברסיטה העברית בי-ם | צילום: וויקיפדיה

לפני כשבועיים פתחה משטרת ירושלים בחקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה נגד ד"ר רון כרמלי, בכיר בבית החולים הדסה עין כרם, בגין הטרדה מינית. בעקבות התלונה, המשטרה פשטה על בית החולים. השוטרים הוציאו צו מתאים, גבו עדויות מעובדות בבית החולים שהיו בקשר עם כרמלי, הוציאו מתוך המחשבים תכתובות מיילים, ולקחו עמם מסמכים רבים.

כמו כן, נציב תלונות הציבור במשרד הבריאות פתח בבדיקה בנוגע למקרה. מבית החולים נמסר כי "ההנהלה מברכת על בירור התלונה ומשתפת פעולה עם השוטרים. עד כה לא ידוע לנו על חקירה של מי מהעובדים אלא על גביית עדויות". ממשטרת ישראל נמסר כי הנושא מצוי בחקירה.

רון כרמלי
רון כרמלי | צילום: חדשות 13

כרמלי הגיע לפני שנתיים לעמוד בראש המחלקה לכלי דם בבית החולים "הדסה עין כרם" שבירושלים. המנכ"ל, אליו מקורב כרמלי, המליץ עליו וכתב: "מדובר בכוכב רפואי, נכס של ממש להדסה". עם זאת, משורה ארוכה של עדויות שהגיעו לחדשות 13, ופורסמו כזכור לפני כשבועיים, עלו טענות חוזרות להטרדות מיניות לכאורה מצד הרופא כלפי נשים, רובן כפופות לו במסגרת העבודה.