לא רק בלט וג'ודו: החוגים החדשים שכובשים את הילדים

חוגי טריאתלון, יוטיוב ותנועה באנגלית הם רק חלק משלל הפעילויות המוצעות לבילוי שעות הפנאי שאחרי בית הספר - נוסף לכדורגל ומחול המסורתיים. "היום הילדים יותר מתוחכמים - צריך לרגש אותם"

זמן צפייה: 04:51

אם פעם ילדים והוריהם הסתפקו בחוגי כדורגל, בלט, ג'ודו וחלילית – היום ההיצע בתחום גדול יותר, מהיר יותר - ומתוחכם יותר. "ההיצע הזה כולל חוגים שמכינים את הילד לעולם החדש - הורים מתלהבים מזה וגם הילדים אוהבים את זה", הסביר שרון פאר, מדריך סדנאות להורים. "החוגים נותנים ערך מוסף ומשהו שחוגים בעבר לא נתנו".

בחוג טריאתלון, למשל, מתאמנים הילדים בריצה, שחייה ורכיבה על אופניים. יותר ויותר קבוצות ילדים נפתחות ברחבי הארץ, בחוג שפעם היה תחום למבוגרים בלבד. "למרות שכולם מתחרים אחד בשני, אחרי הכול הוא מגבש". סיפר יאיר בן העשר המשתתף בחוג. אביו עידו הוסיף: "זה מנתק אותו מהמסך, מחנך אותו לסוג של משמעת, בגרות ועצמאות. בתור הורה בדור שלנו זה נותן לי הרגשה טובה לדעת שאני מצליח לנתק אותו מהמסכים".

עוד בחדשות 13:

הקרב על הקול הרוסי: העולים שנקלעו למאבק בין נתניהו לליברמן

"תאריך מיוחד": הזוגות שזכו להתחתן ב-9.9.19

דוח: ההשקעה בחינוך בישראל – מהנמוכות במדינות ה-OECD

Ggblbf
חוג יוטיוב

יש כאלה שלא פוחדים מהמסך - להפך. חוג היוטיוב של עדי גולן מתנהל באינטרנט ואפשר להתנסות בו בבניית ערוצי יוטיוב, שיווק ופרסום. "אני מלמדת אותם לצלם, לערוך, לחשוב על רעיונות לתכנים, איך להתנהל נכון ברשת, איך להתמודד עם בריונות ברשת", הסבירה. נכון שאנחנו רוצים חוגים שיוציאו את הילדים קצת מהמסך ומהמחשב, אבל אם הם גם ככה כל היום ביוטיוב אז לפחות שיפיקו מזה תועלת".

יעל, אמה של מיקה שמשתתפת בחוג היוטיוב, סיפרה: "החוגים המסורתיים לא נזנחו. עדיין יש בשכונה המון חוגים מעניינים של ריקוד, מדע וספורט, אבל יש עוד עולם חדש שקיים ומתפתח – ולמה לא?". גם קובי מימון, מנכל "ברטן" ורשת "ספורטן", הצהיר: "החוגים המסורתיים עדיין קיימים, אבל היום הילדים הם קצת יותר סקרנים, יותר מתוחכמים. צריך לרגש אותם".