הקרב על הקול הרוסי: העולים שנקלעו למאבק בין נתניהו לליברמן

כ-70% מקולות המגזר הרוסי מתחלקים בין הליכוד לישראל ביתנו, שמשקיעות בקמפיינים ייעודיים. מנגד, בכחול לבן כמעט שלא נלחמים על 15-13 המנדטים של עולי חבר העמים • "הקולות שיכריעו", פרק 2

זמן צפייה: 10:24

מחקר של פרופסור זאב חנין קבע, שכל מה שהשיג ליברמן בבחירות האחרונות הגיע מתוך כ-300 אלף המצביעים של עולי ארצות חבר העמים. על פי המחקר, רק 50% בקרב המגזר הלכו להצביע - רובם מצביעים מבוגרים. "בבחירות אני בוחרת ליברמן. כל השנים. כל החיים שלי", אמרה אחת מתומכות ישראל ביתנו מחוץ לבית הדיור המוגן בבת ים.

במאה הקודמת, היו העולים חלק חשוב בניצחונות האחרונים של השמאל. הם תמכו בגנרל רבין ב-1992 ובגנרל ברק ב-1999. בבחירות האחרונות, על פי אותו מחקר, רק 2.5 מהמנדטים של כחול לבן היו ממצביעים עולי ארצות חבר העמים, וגם זה מבלי שהמפלגה בכלל עשתה מאמץ לגייסם.

עוד בחדשות 13:

האם תושבי שדרות ימשיכו להצביע לליכוד למרות המצב הביטחוני?

משאל רחוב: כמה אנשים יצביעו בבחירות – ומה לדעתם תהיה התוצאה?

לאחר הירי לדרום: שגרה ביישובים; המשטרה תגברה כוחות

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

מדהים לגלות שכחול לבן כמעט ולא נלחמת על 13-15 מנדטים של הקול הרוסי. רבים ממצביעי ליברמן, כלל לא מכירים את בני גנץ: "אני לא יודעת על בני גנץ כלום. ממש כלום, חוץ מזה שהוא גנרל".

המאבק האמיתי על הקול הרוסי מצוי בעיקר בין מפלגת הליכוד לבין ישראל ביתנו. כמעט 70% מקולות המגזר הרוסי מתחלקים בין נתניהו לליברמן. "אנחנו רואים את הקמפיין האגרסיבי. לעומת כל המערכות הקודמות, הפעם גם תקציב שהוא מושקע בקמפיין ברחוב הרוסי בליכוד, גם היקף הפעולות שעושה הליכוד והמאמצים – לא ראינו דבר כזה בעבר", אמרה אנה רייבה ברסקי, כתבת מדינית ב"מעריב" וברדיו "כאן רק"ע".

פעילי ליכוד מהמגזר הרוסי
פעילי ליכוד מהמגזר הרוסי | צילום: חדשות 13

"אני רואה כבר כמה ימים ברצף אנשים עומדים ברחוב המרכזי, בהרצל, מחלקים פלאיירים, מדברים עם אנשים", אמרה לורה טלינובסקי, תומכת במפלגת העבודה. "כשנתניהו מגיע ובא לפגוש את הציבור באופן בלתי אמצעי, אני חושבת שזה מאוד מרשים".