הקרב על הבוטוקס: רופאי השיניים קיבלו אישור לביצוע הזרקות

משרד הבריאות הודיע כי רופאי השיניים יורשו לבצע טיפולים אסתטיים, המשלבים שימוש בחומר למילוי הקמטים. זאת, למורת רוחם של הפלסטיקאים: "המטפלים צריכים להיות אנשים שלמדו רפואת עור"

זמן צפייה: 01:39

כבר שנים שרופאי ורופאות שיניים מחכים להצהרה הרשמית של משרד הבריאות שתאשר את פעילות הזרקת הבוטוקס למטופלים. למורת רוחם של הפלסטיקאים, קיבלו השבוע רופאי השיניים היתר רשמי ממשרד הבריאות לבצע טיפולים אסתטיים.

במכתב שנועד להסדיר את טיפולי האסתטיקה על ידי רופאי השיניים, נכתב כי בריאות הפה כוללת גם את היכולת לדבר, לחייך, להריח, לטעום, ללעוס, לבלוע ולהביע טווח של רגשות דרך הבעות פנים עם ביטחון. כמו כן, צויין כי פעולות אלו הן מרכיבים אסתטיים.

טיפול פנים
טיפול פנים | צילום: חדשות 13

"רפואת שיניים היא הדיסציפלינה היחידה מכל מקצועות הרפואה, שבעצם מלמדת הזרקות של בוטוקס וחומרי מילוי במהלך הלימודים הבסיסיים", אמרה רופאת השיניים ד"ר שרון איילון. "אני כרופאת שיניים מומחית ברפואת הפה, עוסקת למשל בטיפול ברפואת כאב. חלק מהטיפול שאני נותנת זה הזרקות של בוטוקס לטיפול בכאבי פנים ולכן מותר לרופאי השיניים להזריק בוטוקס בכל אזור הפנים".

מדובר בצעד נוסף בהסדרת תחום האסתטיקה בישראל, צעד שעורר כעס בקרב המומחים ברפואת עור ובכירורגיה פלסטית. "מי שאמור לטפל בעור זה אנשים שמבינים בעור, אנשים שלמדו רפואת עור ופלסטיקה ויודעים מה זה טיפולים ומה יכול להסתבך", אמרה ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור אסתטית.