אלימות אכזרית מחוץ לבית הספר: גיא ורון חשף אמש (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 12 את סיפורו של ישי שטרית בן ה-17 שהוכה אתמול אתמול בידי חבורת נערים מחוץ לבית ספרו בטבריה. הנערים היכו אותו בפניו באגרופים ושברו ארבע משיניו הקדמיות. "הם הורידו אותי לרצפה ונתנו לי אגרופים ובעיטות, אף אחד לא בא לעזור לי. אני מפחד", סיפר שטרית. המשטרה עצרה את הנערים המעורבים בתקיפה והם נלקחו לחקירה.

אחותו הגדולה של ישי, הדר, כתבה בפוסט בפייסבוק על התחושות הקשות שלה בעקבות התקיפה: "אחי הקטן, הילד הכי טוב, תמים וטהור שאני מכירה, נפל קורבן למקרה אלימות נורא. עשרה בני נוער שהוא לא מכיר החליטו שיהיה מגניב להרביץ לו. הדמעות לא נעצרות מאז שראיתי את התמונה של אחי בלי שיניים. ישי, מתוק שלי, אני לא יכולה להפסיק לחשוב על ההשפלה שעברת, ילד אחד מול עשר חיות אדם. אני קוראת למערכת החינוך: בבקשה תעשו עם זה משהו. די לאלימות".

שטרית שחזרה ב"חדשות הבוקר" את מה שאירע ממש בסמוך לשער בית הספר: "אחי יצא מבית הספר ותפסו אותו עשרה נערים, חלקם בני 15 וחלקם בני 17-18. הוא לא הכיר אותם והם תקפו אותו בלי סיבה, בעטו בו, הכניסו בו אגרופים ודחפו אותו לבור ליד הגדר. הם נתנו לו בוקסים בפנים עד ששברו לו את כל השיניים הקדמיות".

בלתי נתפס.
"לגמרי. קשה להתאושש, קשה לישון, מצב נורא, מזעזע. אני לא מבינה מה נהיה מהדור הזה, לתפוס ילד חסר ישע שלא עשה לך דבר, שאתה לא מכיר אותו ושהוא לא אותך, כנראה זו הייתה טעות בזיהוי".

במהלך התקיפה ישי ניסה להסביר להם שזו טעות?
"לפי מה שהוא מספר הוא ניסה להסביר, אבל הוא אומר, 'מה יכולתי לעשות? עשרה נערים תוקפים אותי, הם אפילו לא נתנו לי להתבטא, לא נתנו לי לדבר. אף אחד לא עזר לי, אף אחד לא היה איתי, אף אחד לא עצר את זה'".

מה מצבו כרגע?
"הוא מפחד לצאת מהבית, גם אנחנו מפחדים אבל מנסים לשמור עליו ולהיות איתו כמה שאפשר. זה ממש מרגיש כמו ניסיון לרצח. אנשים צריכים להתעורר, מערכת החינוך צריכה להתעורר, זה לא הגיוני שדבר כזה יקרה".

הוא אמור לעבור טיפול שיניים משמעותי.
"מאוד, זה לא סתם להשתיל שיניים, זה תהליך שיקום של בערך שנה, לחדש את הלסת ואת השורש".

הנערים שתקפו אותו נעצרו?
"לפי מה שאני מבינה הם נעצרו ושוחררו הביתה. אני חושבת שצריך טיפול מסיבי מאוד בנערים האלה".