האם תושבי שדרות ימשיכו להצביע לליכוד למרות המצב הביטחוני?

בעיר הדרומית תוקפים שוב ושוב את מדיניות ההכלה של הממשלה מול הטרור - אך בכל מערכות הבחירות האחרונות נטו להצביע למפלגת השלטון. האם הפעם המצב ישתנה? • "הקולות שיכריעו", פרק ראשון

זמן צפייה: 08:53

ישראל בוחרת: שבוע ויום לבחירות, בעיר שדרות התושבים אומנם תוקפים שוב ושוב את מדיניות ההכלה של ממשלת ישראל מול הטרור אך בכל מערכות הבחירות האחרונות התושבים נוטים לשים הכול מאחור ומצביעים למפלגת השלטון. כך היה במערכת הבחירות האחרונה שהייתה בעיצומה של אחד מסבבי ההסלמה הארוכים שידעה העיר. 5,554 אזרחים מהעיר שדרות הצביעו לליכוד, כמעט 44 אחוזים מתושבי העיר.

אילן עזרן, בעל בית דפוס בשדרות סיפר על החיבור של תושבי העיר למפלגת הליכוד: "שנות החמישים הותירו את הרושם פה שצריך להתנקם בשלטון. עדיין נלחמים כאן את המלחמה של שנות החמישים". איזבלה, שהגיעה לבית הדפוס של אילן על מנת להדפיס הזמנה לחתונה שלה, סיפרה כי היא תעדיף לקיים את האירוע מחוץ לעיר בגלל המצב הביטחוני: "זה מפחיד לסגור אולם מראש מחשש שיצוץ מבצע או כמה ימים של התקפת טילים. אז סוגרים אולם צפונית או דרומית לשדרות".

לכתבות נוספות בנושא: 

משאל רחוב: כמה אנשים יצביעו בבחירות – ומה לדעתם תהיה התוצאה?

הזדמנות להשפיע: הצעירים שהגיעו לגיל 18 – וישתתפו בבחירות

בחירות 2019 – סבב ב': החלה ההצבעה בשגרירויות ישראל בעולם

מירי רגב במהלך שידור התוכנית ''מירי לייב בדרכים'' בשדרות
מירי רגב במהלך שידור התוכנית ''מירי לייב בדרכים'' בשדרות | צילום: חדשות 13

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהגיעה לשדרות ושידרה מעמוד הפייסבוק שלה את התוכנית "מירי לייב בדרכים", התייחסה למצב הביטחוני בעיר: "אני והליכוד עושים הכל על מנת לשמור על הביטחון. אין כמעט הפגנות על הגדר. הם הגיעו כמעט לאפס. אין כמעט עפיפוני נפץ, חיסלנו בשבועיים האחרונים עשרה מחבלים בשטח עזה. חמאס מורתע".

הילה מורן מדמוני, תושבת העיר סיפרה על הקשיים בחיי היום יום: "זה כאב משותף. השיח של שמאל וימין לא מעניין אותי. יש פה שיח שצריך להשתנות". בבחירות הקרובות החליטה הילה שההצבעה שלה תהיה הצבעת מחאה והיא תשלשל פתק אדום בקלפי. פתק פסול, אבל כזה שמסמל את המציאות של סבבי הסלמה שבאים אחד אחרי השני שמקשה על החיים ועל גידול הילדים. הילה סיפרה שהמטרה של מחאה זו היא לעורר מודעות ברחבי הארץ: "הייתי רוצה שכל פעם שיש פה צבע אדום, הכריזה תכרוז גם בירושלים וגם בתל אביב".