כלים מזהב ונוף מרהיב: הצצה לבתים המפוארים של השגרירים בישראל

הדיפלומטים הזרים משתכנים במבנים יוקרתיים הכוללים, בין היתר, חדרי אוכל מרשימים, מטבחים עצומים עם שפים פרטיים ובריכה מפנקת בחצר. "מי שלרוב זוכה לראות את הבתים הללו הם אנשים רמי מעלה"

זמן צפייה: 04:58

נכסים בשווי מיליוני שקלים בפריים לוקיישן, אמנות יקרת ערך שפרוסה מקיר לקיר ונוף עוצר נשימה מחלון הבית – אלו רק חלק מהפריווילגיות שמהן נהנים שגרירי מדינות המתגוררים בישראל.

וילת השגריר הבריטי ממוקמת באחת השכונות היוקרתיות ברמת גן, ומשתרעת על שטח של 2.6 דונמים. שטח הבית לבדו עומד על 600 מ"ר, וכולל בין היתר חדר אוכל מרהיב, אולם אירוח, מטבח עצום עם שף פרטי ובריכה מפנקת בחצר הבית. פסטיבל "בתים מבפנים" שייערך בתל אביב-יפו בשבועיים הקרובים יאפשר גם לציבור הרחב הצצה לבית השגריר. "ההצצה הזאת היא באמת מיוחדת", סיפר אלון בן נון, אדרכיל מייסד ואוצר "בתים מבפנים". "אלה לרוב בתים שמי שזוכה לראות אותם מבפנים אלה רק אנשי מעלה ושררה".

עוד בחדשות 13:

עפים על החופשה: הישראלים מסתערים על הסופ"ש הארוך של ראש השנה

נגישות, בטוחות וזולות: דירוג המדינות הכי אטרקטיביות לתיירים

אחרי החופש ולפני החגים: הנחות של 40 אחוזים על טיסות ומלונות

1vihwf
בית השגריר הבריטי ברמת גן

אחד מבתי השגרירים הוותיקים בישראל הוא בית השגריר הצרפתי, שניצב בראש מדרון בשכונת עג'מי שביפו, משתרע על פני 600 מ"ר וזוכה לנוף קו ראשון לים. בעליו המקורי היה המוכתר של יפו, מוחמד אחמד עבד אל-רחים, שביקש מהאדריכל היהודי יצחק רפופורט לתכנן את ביתו. בשנת 1949 הוא נרכש על ידי ממשלת צרפת.

בהרצליה פיתוח ניצבים בתי השגרירים של יפן, הולנד, אוסטריה וארצות הברית, באזור שנחשב למקום משכנם של האלפיון העליון בישראל. "הזרים מאוד אוהבים את הים והאווירה של חופש", הסביר רפי קלינה, מתווך נדל"ן. למרות שהכול נראה זוהר, למגורים לצד בתי שגרירים יש לפעמים גם מחיר. "זה מייצר רעש סביבתי, בעיות של מצוקת חנייה, זה יכול להיות מטרד לא קל לשכנים", אמר קלינה.