בריטניה מוצאת עצמה במשבר חמור נוסף הלילה (בין שלישי לרביעי), לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון נחל  שתי תבוסות צורמות ונותר ללא רוב בבית הנבחרים. אחרי שלא הצליח לבלום את הצעת האופוזיציה לאסור על ביצוע ברקזיט ללא הסכם עם האיחוד האירופי, ביקש ג'ונסון לערוך בחירות בזק. אך גם בהצבעה זו לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש.

ג'ונסון הודיע כי בכוונתו ללכת לבחירות כבר ב-15 באוקטובר, זאת לאחר שבית הנבחרים הבריטי אישר את הצעת החוק שנועדה לכבול את ידיו ולמנוע אפשרות של פרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. "לא אני, לא הציבור ולא המדינה רוצים בבחירות", אמר ג'ונסון. "אך זו הדרך היחידה להתקדם".

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס, רויטרס_)
הפסד נוסף לג'ונסון | צילום: רויטרס, רויטרס_

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, הגיב בשמחה ואמר כי הוא מצפה לבחירות. "ראש הממשלה יודע שאין מנדט לביצוע הברקזיט ללא עסקה", הצהיר. "הציבור אינו תומך בכך והפרלמנט אינו תומך בכך". אולם, בעת ההצבעה על הליכה לבחירות, הורה קורבין למפלגתו להימנע, מה שהביא להפלת ההצעה. ג'ונסון ההמום זעם: "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהאופוזיציה הצביעה אמון בממשלת הוד מלכותה", אמר בפרלמנט. "המסקנה המתבקשת היא שהיא חושבת שתפסיד בבחירות".

ג'ונסון למעשה כשל בניסיונו להוציא לפועל איומים שנשא בימים האחרונים, לאור סימנים שהעידו כי הוא עומד להפסיד בהצבעה על תכנית היציאה שלו מהאיחוד האירופי. זאת לאחר שחבריו למפלגה השמרנית הודיעו שהם לא תומכים בתכנית היציאה שלו מהאיחוד ללא הסכם. התקשורת הבריטית כינתה את חברי המפלגה הללו "מורדים".