"ידונו על המתיחות באזור": רה"מ ייפגש מחר בבריטניה עם ג'ונסון

נתניהו יצא לביקור בזק בלונדון, שם יוועד עם ראש ממשלת בריטניה וישוחח עמו, בין היתר, על נושא איראן. נוסף על כך, ייפגש רה"מ עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר לדיון ביטחוני

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מחר (חמישי) לביקור בזק בלונדון, שם ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, וידון עמו במתיחות במזרח התיכון ובמתיחות עם איראן. זו תהיה הפגישה הראשונה של השניים מאז שג'ונסון נכנס לתפקידו.

כמו כן, ייפגש ראש הממשלה עם עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר, לצורך דיון שיעסוק בביטחון ישראל, בהמשך לשיחת השניים אמש בטלפון. גם הפגישה הזו תהיה הראשונה בין השניים מאז נכנס אספר לתפקידו.

לכתבות נוספות בנושא: 

איראן תודיע היום על צעד נוסף בנסיגתה מהסכם הגרעין

תחקיר: היום שבו ישראל כמעט תקפה את הכור הגרעיני באיראן

איראן: "נותנים למעצמות האירופיות חודשיים להצלת הסכם הגרעין"

בד בבד, הטלוויזיה האיראנית הודיעה היום כי טהראן תודיע בתוך שעות על צעד נוסף בנסיגתה מהסכם הגרעין. זאת לאחר שמוקדם יותר הנשיא חסן רוחאני אמר כי המהלך יהיה "החשוב ביותר שנקטנו עד עכשיו, הוא יאיץ את פעילות הגרעין ויהיו לו השפעות מרחיקות לכת".

במקביל, ארצות הברית הודיעה על סנקציות חדשות נגד איראן – על רשת משלוחים שלטענת האמריקנים, משמרות המהפכה העבירו דרכה לאורך השנים נפט בשווי מיליוני דולרים שהגיעו לאסד בסוריה, לחזבאללה ולאחרים.

השליח האמריקני לענייני איראן, בריאן הוק, הודיע על כך ואמר כי "איראן מעולם לא חזרה לשולחן המו"מ בלי שהופעל עליה לחץ, בגלל זה אנחנו ממשיכים לחזק את הסנקציות. אנחנו מכריזים על סנקציות חדשות ויהיו עוד סנקציות בקרוב. אנחנו לא מתכוונים לתת לאף מדינה פטור מהסנקציות שיאפשר רכישת נפט מאיראן".

כמו כן, השליח האמריקני הכריז כי ממשלת ארצות הברית מציעה פרס כספי בסך 15 מיליון דולר למי שימסור מידע או יסייע לסכל פעולות נגד כוח קודס – הזרוע המיוחדת של משמרות המהפכה האיראניים הפועלת מחוץ לגבולות הרפובליקה האסלאמית. זו הפעם הראשונה שבה ארה"ב מציעה תמורה כספית למידע נגד פעולות של ממשלה זרה.