שתף קטע נבחר

"שחקן בן 40 עצר את יאניס אנדטוקומבו"

מאמן ברזיל, אלכסנדר פטרוביץ', התרגש מהיכולת של אקס מכבי ת"א אלכס גארסיה, שעצר את הגריק פריק ב-78:79 המדהים על היוונים בגביע העולם

ברזיל הדהימה אתמול (שלישי) את כולם כשניצחה את יאניס אנדטוקומבו ונבחרת יוון 78:79 במחזור השני של שלב הבתים בגביע העולם שנערך בסין. הדרום אמריקנים עצרו את הכוכב הגדול של האליפות על 13 נקודות ו-4 ריבאונדים בלבד ב-28 דקות, משהו שאפילו ב-NBA מתקשים לעשות.

 

מאמן ברזיל, אלכסנדר פטרוביץ', שזכה בעבר כשחקן במדליה אולימפית עם יוגוסלביה (1984) וגם פעמיים ביורוליג עם ציבונה זאגרב (1985 ו-1986), הסביר איך הוא ושחקניו הצליחו לגרום לגריק פריק לשחק כל כך רע.

 

אלכס גארסיה שומר על יאניס אנדטוקומבו (צילום: AFP)
גארסיה שומר על אנדטוקומבו(צילום: AFP)

 

"כבר לפני חצי שנה, אחרי שראיתי את משחקי הפלייאוף בין מילווקי לטורונטו, הייתה לי תוכנית משחק איך לעצור אותו". פטרוביץ' החמיא לשחקן אחד ספציפי, שחובבי הכדורסל בישראל מכירים לא רע, אלכס גארסיה ששיחק במכבי ת"א בעונת 2007/8. "יש לך שחקן שהוא ה-MVP של ה-NBA, בן 23 בלבד, ומי עצר אותו? בחור בן 40 (למרות שגארסיה בן 39), שקרע את התחת שלו על הפרקט. זה כדורסל", סיכם מאמן ברזיל.

 

לסיכום, הפתיע פטרוביץ' ואמר שהוא פחד בכלל משחקנים אחרים בנבחרת יוון: "אם להגיד את האמת, קוסטאס סלוקאס ויורגוס פרינטזיס הדאיגו אותי יותר, וגם שיחקו טוב נגדנו".

 

אלכס גארסיה בטירוף (צילום: רויטרס)
גארסיה בטירוף(צילום: רויטרס)

גארסיה במדי מכבי ת"א (צילום: אלי אלגרט)
גארסיה במדי מכבי ת"א(צילום: אלי אלגרט)

 

משחקה הבא של ברזיל, שהבטיחה את מקומה בשלב הבא, יהיה מחר (11:00) מול מונטנגרו. היוונים, שחייבים ניצחון כדי להעפיל לשלב הבא, ייפגשו בקרב ישיר על הכרטיס השני בבית 6 את ניו זילנד (15:00).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: fiba.com
יאניס אנדטוקומבו
צילום: fiba.com
מומלצים