בארה"ב נערכים: הוריקן "דוריאן" התחזקה לעוצמה הגבוהה ביותר

הסופה שעושה את דרכה לחופי פלורידה עלולה לפגוע בחלק במדינה שבין עיר החוף דירפילד למפרץ אינלט. היא צפויה לפגוע היום באיי הבהאמה הצפוניים ולהישאר באזור ל-24 שעות או יותר

זמן צפייה: 02:07

תושבי צפון מזרח פלורידה, ג'ורג'יה וצפון קרולינה נערכים לקראת פגיעת ההוריקן "דוריאן", שהתחזקה לדרגה הגבוהה ביותר - חמש. התושבים המקומיים המתגוררים באזור החלו במילוי שקים בחול, בעוד הרשויות החלו לבחון את תשתיות המבנים וקיימו תרגולות הוריקן.

תושבים מקומיים ממלאים שקיות חול כדי להגן על בתיהם לקראת בואו של ההוריקן דוריאן לפלורידה, ארה''ב
תושבים מקומיים ממלאים שקיות חול כדי להגן על בתיהם לקראת בואו של ההוריקן דוריאן לפלורידה, ארה''ב | צילום: רויטרס

המרכז הלאומי להוריקנים של ארצות הברית עדכן היום (ראשון) כי חלק מפלורידה נמצא בסכנה פגיעה של הוריקן "דוריאן" שעושה את דרכו לחופי המדינה. המרכז שלח אזהרה רשמית ואמר כי על התושבים שבחלק של המדינה שנמצא בין עיר החוף דירפילד למפרץ אינלט להיערך לבוא הסערה.

אנשים ממהרים לקנות אספקה  לקראת הגעתו של הוריקן דוריאן בפלורידה, ארה''ב
אנשים ממהרים לקנות אספקה לקראת הגעתו של הוריקן דוריאן בפלורידה, ארה''ב | צילום: רויטרס

לפי שעה, ההוריקן צפוי לפגוע היום במלוא העוצמה באיי הבהאמה הצפוניים ולהישאר באזור. באזהרה הרשמית שהוציא מרכז ההוריקנים הלאומי מסר כי על תושבי האזור "להיערך ולבצע הכנות מצילות חיים ורכוש". איי הבהאמה הצפוניים כבר מתחילים לחוש את את הרוחות והגשמים של הסופה, שכאמור מוגדרת כעת בדרגה 5. התנאים רק יחמירו כאשר הסופה צפויה להשתהות באזור – כאשר התחזיות מראות כי היא צפויה להישאר באיים כ-24 שעות או יותר.

לכתבות נוספות בנושא: 

הוריקן "דוריאן" התחזק לדרגה 4: בחוף המזרחי ממשיכים להיערך

הוריקן דוריאן מתקדם לעבר פלורידה – שהכריזה על מצב חירום

"טראמפ הציע לעצור את התקדמות ההוריקנים באמצעות נשק גרעיני"

הסערה הטרופית דוריאן מוצגת בתמונה שצולמה על ידי מכשיר הלוויין של נאס''א
הסערה הטרופית דוריאן מוצגת בתמונה שצולמה על ידי מכשיר הלוויין של נאס''א | צילום: רויטרס

אתמול, סופת ההוריקן התחזקה לדרגה 4, וכעת היא מתחזקת ומתקדמת במהירות לכיוון חופי ג'ורג'יה ופלורידה וצפויה לפגוע באזור לקראת יום שלישי, על פי שעון ישראל. בשבוע שעבר הייתה הסופה מוגדרת הוריקן בדרגה 2, אך עוצמתה התחזקה משמעותית והיא הגיעה לעוצמת רוחות של יותר מ-200 קמ"ש.

תושבים מקומיים ממלאים שקיות חול כדי להגן על בתיהם לקראת בואו של ההוריקן דוריאן לפלורידה, ארה''ב
תושבים מקומיים ממלאים שקיות חול כדי להגן על בתיהם לקראת בואו של ההוריקן דוריאן לפלורידה, ארה''ב | צילום: רויטרס

ביום רביעי שבוע שעבר הכריז רון דה סנטיס, מושל פלורידה על מצב חירום במדינה, להחלטה זו הצטרף גם מושל ג'ורג'יה, שהכריז על מצב חירום והנחה את התושבים להתכונן לבואה של הסערה. הנשיא טראמפ הודיע לפני יומיים כי ביטל נסיעה מתוכננת לפולין בשל המצב והפציר בתושבים להיות ערוכים.