"אל תסעי במים": מוקד החירום זלזל - בת 47 מתה בשיטפון בארה"ב

דברה סטיבנס נקלעה לשיטפון כשחילקה עיתונים בארקנסו שבארה"ב, אך המוקדנית העדיפה להטיף לה מוסר בשיחה שנמשכה כ-20 דקות, וכאשר שלחה אליה חילוץ - לא הצליחה להסביר היכן היא תקועה • האזינו

שיטפון בארקנסו, בארצות הברית
שיטפון בארקנסו, בארצות הברית | צילום: רויטרס

דברה סטיבנס בת ה-47, מחלקת עיתונים מארקנסו שבארצות הברית, טבעה אתמול (שבת) למוות בשיטפון שאירעה במדינה. בהקלטת שמע של האירוע, נשמעה סטיבנס מתקשרת למוקד החירום, אך נענית בתקיפות, כאשר המוקדנית מתחה ביקורת עליה ואמרה כי היא "מתחרפנת".

האירוע התרחש כאשר סטיבנס חילקה עיתונים במסלול השגרתי שלה, בעיר פורט סמית' שבארקנסו, כשלפתע נקלעה לשיטפון שסחף את רכב השטח שלה. בתחילה התקשרה סטיבנס לבן משפחתה, אך בהמשך התקשרה למוקד החירום כשהבחינה כי אינה מצליחה להיחלץ מהרכב.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

ארה"ב: הפלסטיני שהתנקש בחיי רוברט קנדי נדקר בכלא

ארצות הברית: ארבעה הרוגים ועשרות פצועים באירוע ירי בטקסס

דיווח: הג'ודאי האיראני לא חזר לארצו ומבקש מקלט מדיני בגרמניה

בשיחה שנמשכה יותר מ-20 דקות, סטיבנס שנכנסה לפאניקה, ביקשה עזרה מהטלפנית במוקד ואמרה: "אני במצב חירום, אני לא מצליחה לצאת מהרכב שלי, תוכלי לעזור לי?" סטיבנס המשיכה וציינה כי היא חוששת לחייה וכי אינה יודעת לשחות.

בתגובה לכך, הטלפנית דונה רנו אמרה לסטיבנס בשיחתן: "את אינך עומדת למות. אני לא מבינה למה את מתחרפנת. להתחרפן לא יעזור לך להשיג חמצן, אז תירגעי". סטיבנס בתגובה התנצלה על כך שלא ראתה את המים כשנסעה דרכם.

רנו הגיבה לכך בנזיפה ואמרה: "זה ילמד אותך להיזהר יותר ולא לנסוע במים. נעזור לך ונוציא אותך משם". כ-15 דקות לתוך השיחה הטלפנית רנו החלה לקבל שיחות מתושבים אחרים באזור שנתקעו בשיטפון ובהמשך התקשתה להסביר לכוחות ההצלה היכן ניתן למצוא את סטיבנס, להם אמרה כי היא "התחרפנה".