18 שנה אחרי: נקבע תאריך משפט למתכנן פיגועי ה-11 בספטמבר

משפטו של חאלד שיח מוחמד ושל ארבעה נוספים המואשמים בפשעי מלחמה, בהם טרור ורצח של כמעט 3,000 בני אדם, יתקיים בינואר 2021 בבית משפט צבאי בגואנטנמו. אם יורשעו הם צפויים לקבל עונש מוות

Gettyimages 1825853 594x594

תאריך משפט נקבע לחאלד שיח מוחמד, שנחשב למתכנן הראשי לכאורה של פיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. מוחמד, לשעבר חבר בכיר בארגון הטרור האסלאמיסטי אל-קאעידה, יישפט יחד עם ארבעה נאשמים נוספים בבית משפט צבאי בגואנטנמו שבקובה ב-11 בינואר 2021.

החמישה נאשמים בפשעי מלחמה, בהם טרור ורצח של כמעט 3,000 בני אדם. הם יהיו הראשונים להישפט, כמעט 20 שנים אחרי המתקפה ההרסנית, ואם יימצאו אשמים - הם צפויים לקבל עונש מוות. השימועים למשפט העתידי מתוכננים לחודש הבא.

לכתבות נוספות בנושא >>

דיווח: מת בנו של אוסמה בן לאדן, שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה

מתקפת הטרור בסרי לנקה: דפוס הפעולה דומה לאל-קאעידה • פרשנות

מגדלי התאומים רגע לפני הקריסה
מגדלי התאומים רגע לפני הקריסה | צילום: רויטרס

מוחמד נלכד בפקיסטן בשנת 2003 והועבר למתקן גואנטנמו בקובה ובהמשך הואשם. אבל הניסיונות להעמידו לדין ואת הארבעה הנוספים התעכבו. הפנטגון אמר בעבר שמוחמד הודה שהוא אחראי "מא' עד ת'" למתקפות.

עורכי הדין של הקבוצה מנסים לאסור את השימוש בווידויים שהם נתנו ל-FBI בשנת 2006. הם טוענים שהווידוים לא שמישים בבית משפט בגלל החקירות הקשות שבוצעו בנאשמים בזמן המעצר שלהם.

מוחמד טען שהוא עונה פעמים רבות בזמן מעצרו בקובה ומסמכים של ה-CIA מאשרים שהוא עונה בצורה המדמה טביעה 183 פעמים. הארבעה האחרים, נחקרו גם על ידי ה-CIA.