בית הדין לעבודה צפוי להכריע הבוקר: האם שנה"ל תיפתח כמתוכנן?

המגעים בין הסתדרות המורים לאוצר נמשכו לתוך הלילה, ואם לא יגיעו לסיכום עד 9:00, הצדדים יתייצבו בפני בית הדין לעבודה, שיכריע בסוגיה. הנושאים שבמחלוקת - תנאי הפנסיה וימי המחלה למורים

זמן צפייה: 00:59

בית הדין לעבודה בתל אביב צפוי להכריע הבוקר (שישי) אם שנת הלימודים הקרובה תיפתח כמתוכנן ביום ראשון, או שמא צפויים שיבושים בבתי הספר. זאת, בעקבות סכסוך בין הסתדרות המורים למשרד האוצר בנוגע לתנאי הפנסיה של המורים וחישוב ימי המחלה המגיעים להם.

ההחלטה הייתה אמורה להתקבל עד השעה 09:00, כאשר המגעים בין הסתדרות המורים לאוצר החלו אתמול בבוקר ונמשכו לתוך הלילה. אולם, הצדדים טרם הגיעו להסכמות, והשופטת אישרה את בקשתם המשותפת של הצדדים להארכה עד השעה 10:30.

לעוד כתבות בנושא:

שלושה ימים לפתיחת שנה"ל: מו"מ מואץ בין הסתדרות המורים והאוצר
לאחר האיומים בשביתה: ביהמ"ש הוציא צו מניעה לארגון המורים

"נתניהו צריך להתערב": המו"מ בין הסתדרות המורים לממשלה תקוע

כיתה - ארכיון
כיתה - ארכיון | צילום: getty images

ביום רביעי, כידוע, החליט בית הדין האזורי כי הצדדים ינהלו משא ומתן בנושאים שבמחלוקת וכי עליהם להתייצב היום בבית הדין עם פתרון בסוגיות, כדי למנוע שביתה בתחילת שנת הלימודים.

הדיונים נעשו אתמול בשני צוותים והתקיימו במשרד האוצר בירושלים. הנושאים שעליהם נסוב הדיון, כאמור, הם תנאי הפנסיה וימי המחלה למורים. כמו כן, בהמשך נערכו דיונים במשרד החינוך בתל אביב על הרפורמה בחינוך המיוחד.

ביום רביעי, הוציא בית הדין לעבודה צו מניעה לארגון המורים, לאחר האיומים כי יפתח בשביתה וישבש את פתיחת שנת הלימודים בחטיבות העליונות ב-1 בספטמבר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר פנו מרכז השלטון המקומי ורשויות נוספות לבית הדין בבקשה להוציא את צו המניעה.

כזכור, הסתדרות המורים הכריזה ב-18 לאוגוסט על סכסוכי עבודה נגד משרדי האוצר והחינוך, עקב פגיעה מתמשכת בעובדי ההוראה. זאת, לאחר שהכריזה כשבוע לפני כן על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד.