בכל יום נתפסים כ-26 נהגים שיכורים, אך העונש - קל מהקבוע בחוק

77% מהמורשעים בנהיגה בשכרות נענשים בצורה קלה יותר משהחוק קובע, וההרתעה נגד העבירה שגבתה קורבנות רבים בחודשים האחרונים - איננה קיימת בשטח. בתל אביב - מספר הדוחות הגבוה ביותר

זמן צפייה: 01:40

בחודשים האחרונים התרחשו תאונות קטלניות רבות שקרו לאחר שנהגים צעירים עלו שיכורים על ההגה. בכל יום נתפסים בממוצע 26 נהגים בשכרות. אך המספרים הללו אינם מפתיעים לאור העובדה שכ-77% מהמורשעים בנהיגה בשכרות מקבלים עונש קל יותר מהקבוע בחוק - ואין הרתעה אמיתית בשטח.

תל אביב מובילה במספר הדוחות, אשקלון, שבה הייתה תאונה קטלנית רק הלילה, נמצא במקום השישי. בתחילת החודש בתאונה בקריית גת בני משפחת טקלה נפצעו קשה, כששי טסמה בן 22 פגע בהם על המדרכה. הוא סירב לעבור בדיקת שכרות, אבל לדברי המשטרה בדמו הייתה כמות אלכוהול פי 29 מהמותר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

תהל מעול בת ה-17 נהרגה בתאונה באשקלון: "הייתה מלאה באהבה"

טרגדיה באשקלון: אחות שנייה נהרגה בתאונת הדרכים הקשה

"הנהג חייב להיענש": קרב חייה של המשפחה שנדרסה בקריית גת

באוקטובר האחרון נהרג ארי נשר בן 17, הנהג הפוגע, הכדורגלן יצחק אספה בן 19 נמלט מהמקום. על פי כתב האישום אספה שתה עם חבריו באותו לילה שלושה בקבוקי וודקה מסוג פינלנדיה. ביולי 2018 נדרס למוות אילון שליו אמסלם, בן 13 מתל אביב, על ידי אלי בר זכאי בן 23, שסירב גם הוא לעבור בדיקת שכרות, אך הוקלט מספר לחברו כי הוא "מסטול מת", בלשונו. לכל הנהגים הצעירים האלה, בני פחות מ-24, היה אסור על פי החוק לנהוג, אפילו כשבגופם כמות מזערית של אלכוהול.

המשטרה עדיין בודקת את החשד לנהיגה בהשפעת אלכוהול בתאונה הקטלנית שאירעה מוקדם יותר באשקלון. בתאונה, נהרגה ירין מעול בת ה-19, זמן קצר לאחר שפורסם כי אחותה בת ה-17, תהל, נהרגה גם היא בתאונה. אלפים ליוו את שתי האחיות בדרכן האחרונה בבית העלמין באשקלון, בעוד בבית החולים סורוקה ממשיכים להיאבק על חיי האחות ששרדה את התאונה. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות התאונה.

כאמור, מוקדם יותר הבוקר נהרגה תהל מעול בת ה-17 לאחר שהרכב שבה נסעו איבד שליטה והתנגש בעץ ברחוב התחייה שבאשקלון. שתי אחיותיה, בנות 14 ו-19, היו עמה ברכב. בת ה-14 נפצעה קשה מאוד, וצעיר נוסף בן 22, תושב אשקלון, נפצע בינוני. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי.