שתף קטע נבחר

התמ"ת אישר תוכנית למניעת החרפה באבטלה

התוכנית תתבסס על פיתוח מיומנויות עבודה והשמה באמצעות חברות כוח אדם. אלי ישי: הפעלת התוכנית עשויה להכניס 100 אלף איש למעגל העבודה בשנת 2009

בתמ"ת לא מחכים לאישור התוכנית למניעת פיטורים שיוזמים באוצר וגם לא לזאת של ההסתדרות, המעסיקים ומשרד ראש הממשלה. שר התמ"ת, אלי ישי, אישר את התוכנית שהציע שירות התעסוקה והאגף להכשרה מקצועית במשרד. התקציב לתוכנית עוד לא אושר וישי פנה לשר האוצר בבקשה שיתקצב אותה.

 

 

לדברי ישי, הפעלת התוכנית עשויה להכניס 100 אלף איש למעגל העבודה בשנת 2009, כאשר 53 אלף איש יעברו תהליך של העצמה אישית ופיתוח מיומנויות עבודה, ו-47 אלף איש נוספים יעבור מסלול של השמה בעבודה. התוכנית תופעל בעיקר באוכלוסיות המועדות לאבטלה בפריפריה, ביניהן אקדמאים מובטלים (כולל היי-טק) ודגש על 28 ישובים בהם שיעור האבלה נע בין 20%-10%. כמו כן, התוכנית מיועדת גם לאוכלוסיה הבדואית בדרום, למגזר החרדי וטיפול במקבלי הבטחת הכנסה.

 

בשירות התעסוקה מתכוונים לחדש את הפניית דורשי העבודה להכשרות מקצועיות באמצעות שוברים, ליווי למובטלים הפותחים עסקים קטנים, החזר הוצאות ניידות לדורשי עבודה ומעסיקים ואף הפעלת חברות כוח אדם להשמה המונית של דורשי עבודה. כמו כן, יוקנו הרגלי עבודה למובטלים בעלי כישורים ומיומנויות נמוכות ויתומרצו מעסיקים שיקלטו עובדים אלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אילוסטרציה
צילום: ירון ברנר
מומלצים