אחרי ארה"ב וכמה מדינות שהכירו בירושלים כבירת ישראל, יש מצטרפת חדשה לרשימה: מדינת האי נאורו הקטנה שנמצאת באזור מיקורנזיה.

בפעילות משותפת של רה״מ בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ״ץ, מול שגרירת נאורו בישראל, בסיוע קונסול הכבוד של נאורו בישראל דוד בן בסט, הכירה המדינה, שהיא חלק מגוש המדינות הפסיפיק- בירושלים כבירת מדינת ישראל.

שר החוץ כ״ץ בירך. "עוד מהלך שמבשיל ונושא פירות", מסר. "לאחר ההכרה ההיסטורית של נשיא טראמפ בירושלים כבירתה של מדינת ישראל מדינות נוספות עושות את הצעד החשוב הזה.  נמשיך לחזק את מעמדה המדיני של ירושלים! בכוונתנו להמשיך ולפעול לצירוף מדינות נוספות להכרה ולפתיחת שגרירויות ונציגויות בירושלים". 

למדינה הזעירה, שבה כ-10,000 תושבים בלבד, יש מושב באו"ם וקול בעצרת הכללית.

לפני יומיים חשפה רעיית ראש הממשלה בריאיון לאולפן הנייד של מירי רגב שהונדורס תפתח כבר בשבוע הבא נציגות דיפלומטית בירושלים. "כשביקרתי בגואטמלה", סיפרה נתניהו לרגב, "שוחחתי עם פטרישיה מוראלס ובעלה הנשיא, ביקשתי מהם לפעול מול הונדורס כדי שהם יעבירו את השגרירות שלהם לירושלים. אני שמחה לבשר שהונדורס פותחת ביום ראשון נציגות דיפלומטית בירושלים. צעד בדרך לשגרירות". 

"הוזמנתי לביקור רשמי מדיני בגואטמלה יחד עם משלחת דיפלומטים ממשרד החוץ על ידי רעיית נשיא גואטמלה פטריסיה דה מורלאס", סיפרה נתניהו, "קיימתי שם ביקור מדיני, השתתפנו בטקסים רשמיים וחשובים, תרמנו תרופה מצילת חיים לילדי גואטמלה והקמנו שכונה וכפר חדש שנהרס מהתפרצות של הר געש וקראנו לשכונה ירושלים החדשה. השכונה נתרמה ע"י מדינת ישראל". 

במסגרת הביקור, הוזמנתי לארוחת צהריים בילטרלית ע"י נשיא גואטמלה ג'ימי דה מורלאס ורעייתו", הוסיפה נתניהו וסיפרה כי "בזמן הארוחה החמה והידידותית, ביקשתי מהנשיא שהוא יעזור לנו להעביר את השגרירות של הונדורס לירושלים. באותו רגע מיד הוא התקשר לחברו נשיא הונדורס, חואן הרננדס, ואמר לו שהוא יושב איתי בארוחת צהריים ושאני הצעתי שהוא יעביר את השגרירות לירושלים". 

אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! נבחרת הכתבים המובילה של ישראל פוגשת את האנשים המשפיעים במדינה! >>> מהרו להירשם עוד היום