אמו של שגיא מוקי לאחר זכייתו: "הוא תמיד היה חדור מטרה"

אורית מוקי אמרה בריאיון לחדשות עם יעקב אילון כי "מגיל ארבע שגיא מסמן מטרות ולא מוותר לעצמו - אני הכי גאה בו". מאמנו של הג'ודאי אורן סמדג'ה: "זה לא חדש ששגיא נחשב לעילוי"

זמן צפייה: 04:27

אורית מוקי, אמו של הג'ודאי שגיא מוקי שזכה היום (רביעי) במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, אמרה כי היא "מתרגשת כל כך בשביל הבן שלי. הוא תמיד היה חדור מטרה והכי מגיע לו בעולם. לראות אותו מגיל ארבע מסמן מטרות ולא מוותר לעצמו - אני הכי גאה בו. גידלתי ילד מקסים, רגיש, כל המדינה אוהבת אותו בזכות האופי שלו וההישגים שלו. מאוד התרגשתי גם לשמוע את המאמן שלו אורן סמדג'ה מדבר. הוא האבא השני שלו, הוא אחראי לכל הדרך הזו". את הדברים אמרה בריאיון לחדשות עם יעקב אילון.

אורן סמדג'ה, מאמנו של מוקי, אמר בריאיון עם יעקב אילון כי "הספורטאים מודעים לגודל הציפייה ולאחריות שאנחנו מציבים. היום יש לנו אלוף עולם ואנחנו מאושרים. זה לא חדש ששגיא נחשב לעילוי, כשהוא עולה למזרון הוא מושך הרבה מאוד תשומת לב. היום ראינו אותו ביום מטורף, דורס את כולם עד הקרב האחרון. עושה את זה בצורה מאוד נחושה. אני מגדל אותו מגיל ארבע, מהיום הראשון שהוא נכנס לחוג אצלי. אנחנו מאושרים".

לכתבות נוספות בנושא >>

הישג לספורט הישראלי: שגיא מוקי זכה באליפות העולם בג'ודו

מדליית זהב לג'ודאי שגיא מוקי בטורניר הגראנד סלאם בבאקו

תקדים: איראן התחייבה להתחרות מול ישראל בג'ודו

ההורים של שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו
ההורים של שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו | צילום: ניר מזעקי, חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190828-1639' autoplay='0' credit='' desc='רה"מ מברך את שגיא מוקי' kid='1_ukc6x44r' duration='56'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר למוקי כדי לברך אותו ואמר: "הבאת כבוד ענק למדינה. בזכות אנשים מוכשרים ומופלאים כמוך, הפכנו את ישראל למעצמת ג'ודו". מוקי בתגובה אמר כי "לייצג את ישראל זו זכות, זה אחד הדברים שנותנים לי הכי הרבה מוטיבציה. אני כל כך שמח להיות חלק מהמדינה".

שגיא מוקי
שגיא מוקי | צילום: REUTERS

כזכור, מוקדם יותר היום הג'ודאי הישראלי שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכת ביפן - והוכתר כאלוף העולם החדש במשקל של עד 81 ק"ג. זו הפעם הראשונה שג'ודוקא ישראלי זוכה במדליית זהב באליפות העולם. מוקי גבר בגמר על הבלגי מתיאס קאס באמצעות איפון. "הבן שלי אלוף עולם", אמרה אמו של מוקי בשיחה עם חדשות 13.

בחצי הגמר גבר מוקי על המצרי מוחמד עבדלאל, במהלך הקרב השיג מוקי ווזארי לאחר שתי דקות ושמר על הניקוד עד סוף הקרב, למרות שקיבל שני עונשים לקראת הסיום. בתום הקרב סירב המצרי ללחוץ את ידו של מוקי.

שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו, ביחד עם המשלחת הישראלית בטוקיו
שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו, ביחד עם המשלחת הישראלית בטוקיו | צילום: חדשות 13

ברבע הגמר פגש מוקי את שרופידין בולטאבואב מאוזבקיסטן וניצח באמצעות איפון בתוך פחות מחצי דקה. לפני כן, בשלב שמינית הגמר פגש הישראלי את ולדימיר זולואב מקירגיסטן וגם אותו ניצח באיפון בתוך פחות משתי דקות. גם בשני הקרבות הראשונים של היום גבר מוקי על יריביו באמצעות איפון.

"יש לנו אלוף עולם כחול לבן, ואני חושב שהביצועים של מוקי היו הום מטורפים", אמר המאמן של מוקי, אורן סמדג'ה. "כל קרב הוא ניהל בצורה בוגרת ונחושה". עוד הוסיף: "תמיד אמרתי שנעשה הכול כדי לשבור את הישגי העבר ולהתעלות עליהם. אחרי שורה של מדליסטים שהצלנו לייצר באליפויות העולם, כעת זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הג'ודו בנים שיש לנו מדליית זהב". לדבריו של סמדג'ה, "כדי להגיע מוכנים עשינו הרבה הכנות בארץ. לבסוף כל הדברים ביום הזה התחברו בצורה מושלמת".