שקד ופרץ. מאבק על המקום הראשון

מי פרסם את הקלטות מיכל פרץ? החפרפרת נחשפת

פרסום ההקלטות של רעיית הרב רפי פרץ טלטל את רשימת ימינה • מקורב לאיילת שקד התרברב: "בזכותי היא במקום הראשון", וחשף שהוא פרסם אותן

פרסום ההקלטה של מיכל פרץ, רעייתו של הרב רפי פרץ, עורר סערה של ממש במערכת הפוליטית בכלל וברשימת ימינה בפרט. כעת נחשף מי שעומד מאחורי המהלך: ל"ישראל היום" נודע כי מקורב לשקד, אלישיב עמיצור, הוא האחראי להקלטות.

הרעיון, לדבריו של עמיצור, היה להפעיל לחץ על פרץ ולגרום לכך שיוותר על המקום הראשון ברשימה לטובת שקד. ואכן נראה כי התרחיש הזה התממש בסופו של דבר: שעה לפני פרסום ההקלטות הודיע פרץ כי הוא מוותר על ראשות הרשימה - ודרכה של שקד לצמרת נסללה.

עוד בנושא: 

מכירים את ימינה? בואו נראה אתכם

היוזמה של "ימינה": הורדת מחירי הדיור על ידי בנייה ביו"ש

רוני ססובר נחשפת: "אינני ליהוק ריאליטי"

עמיצור התרברב לאחרונה בפני אנשי המפלגה בכך שהוא זה שהביא לאיילת שקד את המקום הראשון ברשימה. הוא סיפר על כך שהוא זה ש"הביא" את ההקלטות של מיכל פרץ שפורסמו בחברת החדשות ויצר את הלחץ על הרב רפי פרץ לוותר לשקד על המקום הראשון. 

אלישיב עמיצור, הדליף את הקלטות

מלבד ההתרברבות, גם בסביבתה של משפחת פרץ יודעים לומר כי השיחה שפורסמה היתה שיחה אישית בין הרבנית מיכל פרץ לאלישיב עמיצור, שמצאה את דרכה למהדורות החדשות.  

צילום ארכיון: יוני ריקנר

כזכור, בסוף חודש יולי פורסמו בחברת החדשות הקלטות וציטוטים של הרבנית מיכל פרץ, אשתו של יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, שבהם היא נשמעת מפעילה מכבש לחצים כדי להשאיר את בעלה בראש הרשימה. בהקלטות נשמעת פרץ אומרת כי בעלה ויתר על המקום הראשון, אך היא לא מסכימה איתו. "הוא לא נחרץ בזה", אמרה. "אני נחרצת בזה. אני, אני נחרצת בזה, אבל לא הוא. השאלה אם בכלל זה אופציה מבחינתה לקחת את המקום השני. אני חושבת שאם היא תסכים לקחת את המקום השני אז את הדברים האחרים פחות או יותר יתפשרו איתה". 

פרץ הוסיפה כי "נתניהו הבטיח שאם הוא (רפי) לא מוותר לאיילת, הוא יהיה שר החינוך. ואם יוותר, הוא לא יהיה. הסיבה היא ששרה אומרת שאיילת היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו". 

מיכל פרץ // צילום: מירי צחי

בשיחה אחרת עם בכיר באיחוד הימין מנסה מיכל פרץ לשכנע אותו מדוע איחוד עם הימין החדש זה רע: "את הבית היהודי הוא (נתניהו) ייקח (לממשלה), את איילת הוא לא ייקח. זה בדיוק מה שהוא רוצה. אני אומרת לך את זה בוודאות כי הוא אמר לנו את זה בהרבה צורות".

את השיחות האלה, כך נודע כעת, קיים אלישיב עמיצור וגרם לפרסומן. עמיצור הוא לשעבר עוזרה ונהגה של שקד. גורמים במפלגה מגדירים אותו כתומך נלהב ואפילו מעריץ של שקד, אך כמי שגורם למפלגה נזקים גדולים. 

אירוע חריג

לדבריהם, "יש להיות תומך ויש להיות מעבר לזה. רק לאחרונה הוא הדפיס תמונות ענקיות שלה בגודל של עשרה מטרים והוציא רכבי שטח להסתובב איתן. הוא עושה המון בלאגן". עוד הוסיפו הגורמים כי "לא מעט אנשים אמרו לאיילת שקד שמדובר באירוע חריג, משהו שהוא לא בריא לה ולמפלגה. בינתיים לא השתנה הרבה".

מלשכתה של איילת שקד נמסר בתגובה כי "במידה והדברים נכונים, מדובר במעשה פסול מיסודו".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו