בני 3 ו-7 מצאו "סוכריה" בפארק - ואושפזו עם מנת יתר של קוקאין

שני הילדים הגיעו עם הוריהם לפארק בדרום ת"א ושיחקו עם מה שהיה נראה כמו ממתק עטוף בנייר כסף. אחד מהם הכניס אותו לפיו, וכעבור 20 דקות השניים החלו לפרכס - ואושפזו בבית חולים במצב קשה

זמן צפייה: 02:06

שני ילדים, אחים בני שלוש ושבע, אושפזו ביום שבת במצב קשה לאחר שמצאו "סוכריה" בפארק בתל אביב - ומאוחר יותר התברר כי היה מדובר בקוקאין.

כאמור, האירוע קרה בסוף השבוע כשהמשפחה יצאה לפארק החורשות שבדרום העיר. שני הילדים ראו "סוכריה" עטופה בנייר כסף על הריצפה והחלו לשחק איתה. בשלב מסוים, בן השלוש אכל את ה"סוכריה", ואחרי 20 דקות שני הילדים החלו להרגיש רע ואף התחילו לפרכס. הם פונו במצב קשה לבית החולים איכילוב שבעיר, ואחרי בדיקה רפואית הסתבר כי הם סובלים ממנת יתר של קוקאין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר שפונתה לביה"ח במהלך בר מצווה: שרידי סם נמצאו בגוף בת 13

תינוקת הובהלה לבית החולים במצב קשה – שרידי סם נמצאו בדמה

הוארך מעצר הישראלית החשודה ברוסיה בהברחת סמים: "עוברת סיוט"

פארק הירקון בתל אביב
פארק הירקון בתל אביב | צילום: חדשות 13

דריה אליאסי, אמם של הילדים, סיפרה לחדשות 13 על תחושותיה: "מה אני יכולה להרגיש? חוץ מלחלום שאני אוכל לעצום את העיניים ושהתמונה הזאת תצא לי מהעיניים".

כמו כן הוסיפה: "מה אני אמורה להרגיש אם היום בבוקר אני יוצאת מהבית ובגינה ליד יושבים שני ג'אנקים בתוך הגינה. אני, אם הייתי יושבת עם ג'וינט בגינה - היו עוצרים אותי. אבל בגלל שהם דרי רחוב ונרקומנים, לא עושים איתם כלום. הם יושבים, מזריקים. זה סיפור לא רק של פארק החורשות, זה סיפור של כל דרום העיר".

גן שעשועים (ארכיון)
גן שעשועים (ארכיון) | צילום: חדשות 13

פרופ' מיגל גלטשטיין, רופא בכיר במיון ילדים וטוקסיקולוג אחראי של בית החולים איכילוב, סיפר: "קיבלתי פנייה בשתיים בצהריים ששני ילדים לקחו איזושהי תרופה בגינה בתל אביב והגיעו במצב מאוד קשה לבית החולים. כשהגעתי לשם פגשתי שני ילדים, אחד בגיל שלוש וילדה בגיל שבע, שניהם במצב קשה. לקטן היה חום גבוה, לחץ דם מאוד גבוה, היה לו הרבה רוק בפה ומיד הבנתי שמדובר או בקוקאין או באקסטזי. טיפלנו בו עם תרופות – אנטידוטים ופנסיאספינים, קיררנו את הילד ושיפרנו את מצבו. לאחר מכן קיבלנו תשובה סופית שנמצא קוקאין בשתן".

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה כי "העירייה רואה את הנושא בחומרה וכל הפניות שהתקבלו בנושא טופלו באופן מיידי. חשוב לציין כי האגף לשיפור פני העיר פועל לניקיון הפארק באופן תדיר ורציף. נדגיש כי אכיפת עבירות שימוש ומכירת סמים הינה באחריות משטרת ישראל בלבד. עם זאת, הסיירת לביטחון עירוני פועלת באופן שוטף בהגברת הביטחון באזור ותתגבר את נוכחותה שם".