מילוי ריחני לבלונים (צילום: יוסי זילברמן)
המיכל תמים למראה | צילום: יוסי זילברמן

הורים שימו לב: יחידת הנוער של משטרת אשדוד נלחמת בימים האחרונים בתופעה חדשה בקרב בני הנוער - הסנפת חומר המכונה "גז ריחני לבלונים". מנהלת בית ספר תיכון בעיר התלוננה כי תלמידים בילו בטיול השנתי עם מיכל גז שהסנפתו מעניקה תחושת סחרור - ואחד מהם איבד את הכרתו למשך מספר דקות.

המיכל המדובר דומה בצורתו למטהר אוויר, תמים למראה, ומשווק כמילוי ריחני לבלונים. מבדיקת המשטרה עולה כי המיכל יוצר ללא תו תקן כשעליו כיתוב שגוי. על גבי המיכל מצוין כי התרסיס יועד להנאה. במשטרה טוענים כי החומר בתוך המיכל מסוכן, למרות שמרכיביו עדיין לא נכנסו כחומרים אסורים לפקודת הסמים.

בעקבות המקרה עליו דיווחה מנהלת בית הספר, פנו במשטרת מרחב לכיש למעבדת חומרים במטא"ר, במטרה להוציא את החומר מחוץ לחוק. במקביל מבהירים במשטרה כי הפצה של התרסיס אשר הינו ללא תו תקן מהווה עבירה על החוק. "כל הסוחר בחומר מסוכן זה, צפוי לעונשים בהתאם לחוק", נמסר מהמשטרה. 

לקראת חג הפורים נערכים במשטרה למנוע את השימוש בבלונים המסוכנים בקרב בני הנוער. "יחידת הנוער אשדוד תמשיך בפעילותה שעל מנת למנוע את המשך הפצת החומר", אומרים במשטרה ומזכירים כי הסכנה שבשימוש בחומר היא ממשית ועשויה להביא לכדי אובדן הכרה.